سیاسی

فشار و تهدید، سیاست کهنه آمریکایی ها

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی فشار و تهدید برای گرفتن امتیاز را سیاست کهنه آمریکایی‌ها عنوان و اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با آگاهی از شیوه خاص غربی‌ها تن به سلطه آنها نخواهد داد و حمایت غرب از اغتشاشات نتیجه‌ای برای آنها ندارد.

حمیدرضا ترقی در مصاحبه با رادیو گفت وگو از روش مشترک سه رئیس جمهور آمریکا یعنی اوباما، ترامپ و بایدن در قبال ایران گفت و افزود: وقتی در زمان اوباما مذاکرات در حال رسیدن به نتیجه بود، به علت حوادث داخلی کشور که با بیگانگان به صورت هماهنگ رخ داد، آنها امید بستند که بتوانند به ایران فشار بیاورند و از این طریق امتیازات بیشتری دریافت کنند و ایران را وادار به تسلیم در برابر زیاده خواهی‌های خود کنند.

وی ادامه داد: بعد از آنکه دیدند انتظارات آنها برای اغتشاش در داخل نتیجه نداد و فتنه‌های داخلی توسط نظام جمهوری اسلامی ایران خاموش شد، شرایط به حالت عادی بازگشت، مجددا به مذاکرات برگشتند و امروز دوباره در حال تکرار این شیوه هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی به امید بستن دشمنان به اغتشاشات داخلی و استفاده از آن برای فشار به نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره و بیان کرد: آمریکا در کنار حمایت از اغتشاشات، اقدام به افزایش تحریم‌ها و ایجاد تحریم‌های جدید و وادار کردن آژانس به طرح موضوعات بی اساس از طریق رژیم صهیونیستی می‌کند تا ایران را وادار به تن دادن به خواسته‌های نامشروع خود کنند و از حقوق مسلم خود در مسئله هسته‌ای بگذرد.

ترقی فشار و تهدید برای گرفتن امتیاز را سیاست کهنه آمریکایی‌ها عنوان و اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با آگاهی از شیوه خاص غربی‌ها تن به سلطه آنها نخواهد داد و حمایت غرب از اغتشاشات نتیجه‌ای برای آنها ندارد.

ترقی درباره این موضوع که آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند مذاکرات هسته‌ای در اولویت نیست و حمایت از اغتشاشات را در دستور کار قرار داده‌اند اما در عین حال پیام‌هایی را برای مذاکرات به ایران ارسال می‌کنند، ابراز کرد: تحمل شکست برای آمریکا در مذاکرات از حیث بین الملل سخت و دشوار است.

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: آمریکا حالا که می‌بیند با فشار و زور نتوانسته نظام جمهوری اسلامی ایران را به زانو در بیاورد، می‌خواهد در افکار عمومی جهان چنین وانمود کند که اگر مذاکرات به نتیجه نرسید و خواسته‌های آنها محقق نشد، از اولویت در سیاست خارجی آمریکا برخوردار نبوده است.

وی با اشاره به پیام‌های پیاپی آمریکا به ایران برای شروع مجدد مذاکرات هسته‌ای بیان کرد: عملا اراده‌ای برای حل این مسئله از سوی آمریکا وجود ندارد و جز کارشکنی در رابطه با مسیر مذاکرات، آنها هیچ کار دیگری انجام نمی‌دهند. آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانند ایران زیر بار زیاده خواهی‌های آنها نخواهد رفت و ممکن است ناچار شوند شرایط ایران را بپذیرند، می‌خواهند وانمود کنند شکست مذاکرات موجب تحقیر بیشتر آمریکا در عرصه بین المللی نشود.

https://shoma-weekly.ir/FWDjjh