سیاسی

فساد مسئولان ارشد به نیروهای میانی تسرّی پیدا می‌کند

عضو هیات نظارت حزب مؤتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه باید داغ خیانت بر پیشانی‌ مفسدین خورده شود، گفت: مسئولان به جای سیاسی کاری با حلقه فساد برخورد کنند.
احمد کریمی اصفهانی دبیرکل جامعه بازار و اصناف در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به فسادهای اقتصادی اخیر برخی شخصیت‌های دولتی اظهار داشت: یکی از دلایل عمده بروز و ظهور چنین حلقه‌های فسادی دولتی بودن اغلب بنگاه‌های اقتصادی کشور است

وی با تأکید بر اینکه اگر زودتر این بنگاه‌های اقتصادی به مردم واگذار شود، تا حدود زیادی جلوی چنین سوءاستفاده‌هایی گرفته می‌شود تصریح کرد: مسئولان در خصوص حلقه‌های فساد نباید سیاسی‌کاری کنند و باید افراد متخلف را مجبور کنند مبالغ نامشروعی را که با دست اندازی به بیت‌المال کسب کرده‌اند را به خزانه بازگردانند.

کریمی اصفهانی با بیان اینکه مردم از دولت توقع چنین فسادهایی را ندارند و نداشتند گفت: موضوع چنگ اندازی‌ها به بیت‌المال، و حقوق‌های نجومی فقط بخشی از مفاسدی است که آشکار شده است، مفاسد دیگری چون دریافت رشوه نیز مطرح است که اگر نظام سریع به آن رسیدگی نکند، برای آینده مشکل‌آفرین خواهد بود.

دبیرکل جامعه بازار و اصناف با تأکید بر اینکه این فسادها قابل انکار نیست، گفت: باید ریشه این مسائل به درستی خشکانده شود و داغ خیانت بر پیشانی‌کسانی که در این امر مسئولیت کلیدی داشتند، طوری خورده شود که دیگر شاهد تکرار این نوع مفاسد نباشیم.

وی در پایان با بیان اینکه دولت اگر خود به فساد مبتلا باشد مصداق ضرب‌المثل«هرچه بگندد نمکش می‌زنند، وای به روزی که بگندد نمک» خواهد بود، خاطرنشان کرد: مسئولان بالای کشور از رئیس‌جمهور تا وزرا باید کاملاً از فساد مبرا باشند، چون فساد مسئولان ارشد به نیروهای میانی تسرّی پیدا می‌کند.

https://shoma-weekly.ir/TtDtpI