سیاسی

فساد در مجلس منجر به بدبینی به نظام خواهد شد

اگر خدای نکرده یک فردی در مجلس فساد انجام دهد واقعا به اصل نظام آسیب زده است، لذا فساد یک شخصی که در این جایگاه می‌گیرد فساد یک فرد عادی نیست چرا که در نتیجه‌ عملکرد او مردم به مجلس بدبین می‌شوند و بعد از مجلس به نظام هم بدبین خواهند شد
احمد کریمی اصفهانی عضو هیات موسس حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص اهمیت مجلس یازدهم، گفت: اولین مساله‌ای که باید در یک مجلسی که داعیه اصولگرایی دارد، جاری باشد اخلاق اسلامی است و تخریب رقیب در اخلاق اسلامی هیچ جایی ندارد. انسان باید خودش را اثبات کند و در این مسیر هر اندازه که می‌تواند تلاش کند، منتها بدون غلو و بدون تخریب دیگران باید این کار انجام شود.

وی ادامه داد: اما ساختن وجهه خود به قیمت تخریب دیگران یقیناً از شأن فردی که خود را اصولگرا دانسته و داعیه‌دار تبعیت از ولایت فقیه و اسلامی بودن باشد، به دور است. من قصد نام بردن از کسی را ندارم اما هرکسی که اینگونه رفتار کرده و در جهت تخریب دیگران کار می‌کند، از دایره اصولگرایی خارج بوده و این فرآیند برای او یک امتحان است.

این فعال سیاسی اصولگرا در خصوص لزوم پاکدستی نمایندگان مجلس، بیان داشت: در اسلام شرط است که در نظام اسلامی هرکسی پاک‌تر و بی‌حاشیه‌تر است، باید در مناصب مختلف نظام قرار گیرد، کسی که می‌خواهد در مناصب نظام جمهوری اسلامی باشد اولین چیزی که دارد باید خودش صالح باشد، چراکه اگر خودش مفسد باشد و نتواند با فساد مقابله کند، نه تنها به خودش لطمه می‌زند بلکه هم به آن قوه‌ای که در آن حضور دارد آسیب می‌زند و هم برای نظام خسارت درپی خواهد داشت. بالاخره ما داعیه‌ی این را داریم که نظام جمهوی اسلامی می‌تواند به عنوان الگوی اسلامی که سرمشقی برای ملت های دنیا باشد، عمل کند.

وی ادامه داد: اکنون چشم امید کشورهای مختلف مانند؛ یمن، لبنان، عراق، سوریه و بعضی کشورهای دیگر به این است که ما بتوانیم با مدیریت خوب و سلامت کشور روشی را ارائه کنیم که سایر کشورها الگو بگیرند.

کریمی اصفهانی در ادامه اظهار داشت: اگر خدای نکرده یک فردی در مجلس فساد انجام دهد واقعا به اصل نظام آسیب زده است، لذا فساد یک شخصی که در این جایگاه می‌گیرد فساد یک فرد عادی نیست چرا که در نتیجه‌ عملکرد او مردم به مجلس بدبین می‌شوند و بعد از مجلس به نظام هم بدبین خواهند شد و باید بدانیم که با فساد نمی‌توانیم اهداف انقلاب را دنبال کنیم. در نتیجه افراد سالم، پاکدست و بدون حاشیه در مناصب قرار گیرند.

https://shoma-weekly.ir/oUJ6bE