سیاسی

فریاد "مرگ بر آمریکا" حکایت زخمهای کهنه است

ما نباید نگران این شعار باشیم چرا که این شعار راهی برای فریاد از درد‌ها و نوعی ابراز نارضایتی است.
عبدالرضا‌ مصری در گفت‌وگو با تسنیم، در مورد برخورد با شعار " مرگ برآمریکا" پس از مذاکرات اخیر میان ایران و آمریکا گفت: ما نباید نگران این شعار باشیم چرا که این شعار راهی برای فریاد از درد‌ها و نوعی ابراز نارضایتی است.
وی افزود: زمانی که یک بیمار دچار بیماری و زخم بوده و دچار درد باشد فریاد می‌کشد و زمانی که این درد رو به التیام رود از فریادها کم می‌شود.
مصری در پاسخ به اینکه نتیجه شعار " مرگ بر آمریکا" چه می‌شود، گفت: اگر نوع روابط تغییر کند، یک شعار ضرورت نخواهد بود.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: البته تا به روابط درست بین ایران و آمریکا برسیم راه بسیاری است و این هدف در انتهای یک مسیر طولانی قرار دارد و اگر بخواهیم این روابط یک شبه تغییر کند نیاز به معجزه است.
وی تصریح کرد: ما سال‌ها است که از کشور آمریکا زخم خورده‌ایم و فریاد " مرگ بر آمریکا" فریادی ناشی از درد این زخم‌هاست که اگر التیام یابد ضرورتی ندارد.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس و سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: ما یک کشور قدرمتندهستیم و در صورتی حاضر به مذاکره با آمریکا می‌شویم که ارزش‌ها حفظ شود.
مصری عنوان کرد: آنچه تاکنون صورت گرفته تنها مقدمه‌ای از توان، منطق بالا و کلام استوار جمهوری اسلامی ایران است، از این رو با توجه به این منطق بالا از صحبت با کسی پرهیز نداشته و با همه وارد گفت‌وگو می‌شویم، اما از مواضع عقب نشینی نمی‌کنیم.

https://shoma-weekly.ir/E3dOPW