سیاسی

فریادهای روز قدس تا جشن پیروزی در بیت المقدس ادامه دارد

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان این که نفس مسیحایی امام(ره) باعث شد تا نام قدس در سراسر جهان جلوه گر شود، گفت: تکرار برگزاری روز جهانی قدس در هر سال به معنای آن است که ظلم هنوز پایان نیافته و فریادها علیه رژیم غاصب صهیونیستی و ایادی آن طنین انداز است.

«عبدالرضا مصری» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، افزود: این فریادها باید ادامه داشته باشد تا جشن پیروزی در قدس برپا شود.

مصری با بیان این که تا زمانی که ظلم هست، روز قدس هم هست، ادامه داد: قامت مردمی که در سراسر جهان به دفاع از مظلوم در برابر ظالم بلند می شوند نیز استوار است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: روز قدس طلیعه پاک و مناسبی است که در ایران و همه کشورها جریان دارد به گونه ای که در آمریکای جنوبی مردم مسیحی آن کشورها نیز در میادین اصلی گرد هم می آِیند و مسئولین آن کشور در این مراسم سخنرانی می کنند.

مصری با بیان این که امروزه جهان، متوجه مسئله قدس شده است، تصریح کرد: اختصاص یک روز به این موضوع، باعث شده است که یکروزه تمام تبلیغات استکبار، خنثی شود و ننگ و رسوایی استکبار را به نمایش گذارد.

وی، به پخش فیلم مربوط به جنایات صهیونیست ها در رسانه های جهان اشاره کرد و گفت: بسیاری از مقامات کشورها نسبت به ظلم هایی که علیه فلسطینیان وجود دارد در روز قدس ابراز همدردی می کنند.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: اختصاص یک روز به نام روز قدس، یعنی زنده نگهداشتن قدس تا رفع تظلماتی که به فلسطینیان شده است.

مصری اضافه کرد: ریشه، شور و عظمت این روز در ایران اسلامی است و خوشبختانه شاهدیم مراسم روز قدس با شکوه هرچه تمام تر در کشورهای منطقه تا خود انگلیس برگزار می شود.

** اقدام اتحادیه اروپا، تاثیری بر عزم و ایمان حزب الله به مقاومت ندارد

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان این که اروپا در پی نوکری خود به لابی صهیونیست ها به این اقدام روی آورده است، گفت: اتحادیه اروپا به معنای مردم اروپا نیست بلکه یک عده دولتمرد اروپایی هستند که می خواهند مسیر تاریخ را منحرف کنند.

مصری با تاکید بر این که برای آزاده های جهان روشن است که اروپا از روی ضعف، چنین اقدامی کرده است، افزود: این بحث ها نشانه قدرت حزب الله است، به محض این که توان حزب الله را در جنگ ۳۳ روزه دیدند، برآن شدند تا از هر اهرمی برای کوبیدن آن ها استفاده کنند.

وی با بیان این که این قبیل اقدامات در اصل قضیه هیچ اثری ندارد، خاطرنشان کرد: عزم کسانی که فعالیت می کنند در حزب الله بیشتر است و ایمان آن ها به مقاومت افزایش می یابد.

** مذاکرات سازش، نشان از ضعف رژیم صهیونیستی است

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که طرح سازش مربوط به فلسطینی ها نیست، گفت: یک عده افراد وازده ای که پیر و فرتوت شده اند و چون در خود از نظر ایمانی و عملی برای مقاومت توانایی نمی بینند و جوانان را هم نادیده گرفته اند، دنبال طرح سازش هستند.

مصری به وجود دو جریان پویا و فرتوت در فلسطین اشاره کرد و توضیح داد: در فلسطین، یک جریان پویا، مومن و فعال که دنبال سازش نیست و به دنبال احقاق حق مردم است، وجود دارد و جریان دیگر که پیر و فرسوده است و به دنبال مسایل اقتصادی و بنیه مالی است.

وی با یادآوری این که آمریکا و صهیونیست ها می دانند که جریان دوم به دنبال کارهای اقتصادی است، اظهار داشت: تا زمانی که تشکیلات خودگردان به دنبال اقتصاد و مسایل مالی است، به سمت این گونه سازش ها می روند.

مصری با تاکید بر این که مذاکرات سازش، نشان قدرت آمریکا و صهیونیست نیست بلکه ضعف تشکیلات خودگردان را نمایش می دهد، عنوان کرد: نتیجه این نوع مذاکرات همیشه به ضرر صهیونیست ها و تشکیلات خودگردان بوده و چیزی برای آن ها نداشته است.

سخنگوی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: این تشکیلات که با نا توانی کار را پیگیری می کند در برابر جریان آزادی خواهان فلسطین و جریان جوان پویای مومن فعال، ره به جایی نمی برند.

مصری، تصریح کرد: هرگاه جریانات علیه صهیونیست ها محکم می شود، مذاکرات صوری راه می اندازند تا ضعف خود را بپوشانند.


https://shoma-weekly.ir/TyGEn7