سیاسی

فروش منزل شخصی در راه مبارزه

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان خاطره‌ای از دوران مبارزه مرحوم حائری زاده یادآور شد: مرحوم حائری زاده پیش از انقلاب در فعالیت‌های مبارزاتی از مال و جان خود گذشتند و منزل مسکونی خود را برای تأمین هزینه اعلامیه‌های حضرت امام به فروش گذاشتند این ماجرا در آن دوره البته مخفی بود و علنی نمی‌شد اما از افراد بسیار مؤمن و معتمد این مسئله را شنیدیم.
حاج فضلالله فرخ عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی و از همراهان و دوستان قدیمی مرحوم مصطفی حائری زاده درباره فعالیتهای مبارزاتی آن مرحوم در گفتگو با خبرنگار هفتهنامه شما گفت: مرحوم مغفور جناب آقای حائری زاده از افرادی بود که ما قبل از انقلاب با ایشان آشنایی و ارتباط داشتیم ایشان قبل از انقلاب در یکی از محلات پایینشهر در نزدیکی خیریه صادقیه سکونت داشت و ما در صادقیه در خدمت آیات عظام مهدوی کنی و امامی کاشانی برنامههای فرهنگی ارائه میدادیم. منزل آقای حائری زاده در کنار صادقیه و کوچه آب منگل در خیابان ری بود و ایشان همان موقع همراهی و همکاری نزدیکی با موسسه صادقیه داشت که آن موقع تنها محل مبارزات مخفی با حضور جوانان علیه رژیم ستمشاهی بود.

وی در ادامه افزود: بعد از انقلاب از همان روزهای اول در متن انقلاب بود و ارتباط نزدیکی با مقام معظم رهبری داشت و این ارتباط در حد رفاقت بود آخرین باری که قبل از دوران کرونا با دوستان مؤتلفه و معتمدین بازار در خدمت رهبر انقلاب بودیم حضور داشتند و تصویری من از ایشان دارم که بنده و آقای حائری زاده در کنار حضرت آقا ایستادهایم و ایشان ادای احترام و ارادت به مقام معظم رهبری میکند.

فرخ با بیان اینکه مرحوم حائری زاده با تمام توان در خدمت انقلاب و حزب مؤتلفه اسلامی بود افزود: ایشان از جمله افرادی بود که استقامت و پایداری داشت، ایشان از قبل از انقلاب در صحنه بود و تا لحظه آخر اعوجاج و انحرافی نیافت و تا آخر عمر و در حد توان به وظیفه و تکلیف خود عمل کرد.

این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان خاطرهای از دوران مبارزه مرحوم حائری زاده یادآور شد: مرحوم حائری زاده پیش از انقلاب در فعالیتهای مبارزاتی از مال و جان خود گذشتند و منزل مسکونی خود را برای تأمین هزینه اعلامیههای حضرت امام به فروش گذاشتند این ماجرا در آن دوره البته مخفی بود و علنی نمیشد اما از افراد بسیار مؤمن و معتمد این مسئله را شنیدیم.

فرخ گفت: مؤمن واقعی کسی است که ایمان واقعی دارد و عاشق خداست. وقتی انسان عاشق باشد جان و مال خود را در راه خدا میدهد این افرادی که اکنون به جبههها رفتهاند از همه تعلقات خود گذشتند ایشان هم مؤمن واقعی و عاشق خدا بود و به همین علت از جان و مال خود در راه خدا گذشت.
https://shoma-weekly.ir/8FnMI7