سیاسی

فرهنگ غنی ایرانی-اسلامی می‌تواند به نقشه‌های دشمن پایان دهد

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: برای اصلاح سبک زندگی و نهادینه شدن زندگی ایرانی و اسلامی، کار فرهنگی نیاز است.
حمیدرضا ترقی در همایش علمی پژوهشی خانواده و سبک زندگی در فرهنگ رضوی، سبک زندگی غربی را برای ایران اسلامی مناسب ندانست و افزود: افراد باید سبک زندگی ایرانی و اسلامی را برای خود انتخاب و از سبک زندگی فرهنگ ملی تبعیت کنند چراکه سیره اهل البیت (ع) با فرهنگ ما همخوانی دارد.

سردبیر هفته نامه «شما» با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی مساله سبک زندگی و تهدیدهای آن را مطرح کردند، خاطرنشان شد: برای نهادینه شدن سبک زندگی ایرانی اسلامی در کنار فرهنگ سازی ، قانون گذاری و وضع قوانین در این خصوص می تواند از سبک زندگی غربی پیشگیری کند.

ترقی، با اشاره به اینکه دشمن تمام تلاش و دغدغه اش را برای جاانداختن سبک زندگی غربی با گرایشهای تجمل گرایی، مصرف گرایی، عدم پای بندی به امور اسلامی و... است تا به ما ضربه وارد کند، تصریح کرد: با نهادینه کردن، فرهنگ سازی و بهره گیری از فرهنگ غنی ایرانی - اسلامی می توان به نقشه های دشمن پایان داد.

عضو هیئت امنای کمیته امداد، با برشمردن آسیبهای اجتماعی، طلاق را ضربه ای جدی دانست و افزود: مردم در مقابل مشکلات دیگران مسئول هستند و عدم اهتمام به مسلمین در زندگی اجتماعی از مسلمانی به دور است همانگونه که در حدیث داریم کسی که به امور مسلمانان اهتمام ندارد مسلمان نیست.

https://shoma-weekly.ir/l9pDhu