سیاسی

فرهنگ رضوی می تواند نقطه عزیمت به علوم انسانی اسلامی باشد

روش‌های مبتنی بر ارزش‌های دینی را الگوی حوزه فعالیت خود قرار داده و با این روش با هجمه دشمنان اسلام مبارزه کنید.
 عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در نشست خبری در مشهد،‌ با تأکید بر اینکه متأسفانه در مباحث علوم انسانی ایران، کتب غربی تدریس می‌شود،‌ عنوان کرد: دهه کرامت یکی از فرصت‌های مناسب برای ترویج فرهنگ رضوی است که با همکاری اساتید حوزه و دانشگاه می‌توان به برنامه‌‌‌ریزی منسجمی در این راستا دست پیدا کنیم.

وی همچنین در سخنانی دیگر اظهار داشت: با توجه به اینکه هر کس در زندگی شخصی و اجتماعی خود دارای مشکلاتی است تنها راه حل مقابله با مشکلات، توکل به خدا می باشد.

انواری یادآور شد: انسان می تواند در سختی و گرفتاری با توکل به خدا به ثبات برسد و رابطه دوستی انسان و خدا باید دو جانبه و متقابل باشد.

وی افزود: این موضوع که خداوند تا چه حد برای مخلوقات خود ارزش و اهمیت قایل است نیز مساله ای مهم است لذا دوست داشتن خداوند به تنهایی کفایت نمی کند بلکه برای جلب نظر خداوند محبت باید در لفظ و عمل جاری شود تا این رابطه برقرار شود.

انواری به آیه ای از قران کریم اشاره داشت و تصریح کرد: خداوند فرموده است حزن و خوف عمده ترین مشکلات انسان است یعنی نگرانی از آینده و خوردن حسرت گذشته از مشکلات اساسی زندگی است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: با عمل به خواسته های خداوند و حرکت به سمت اوامر و دستورات الهی و دوری از منکرات، بسیاری از مشکلات انسان از جمله حزن و خوف رفع خواهد شد.

وی اظهار داشت: واکنش ما نسبت به پدیده سختی ها و راحتی ها متفاوت است که با تفکر به اینکه خداوند ناظر بر تمام اعمال ماست و در تقدیر الهی باید صبر و توان انسان افزایش یابد زیرا که بیشتر ناراحتی ها از جهل است.

انواری در ادامه اشاره کرد: انسانها نباید از نداشته هایشان گلایه کنند بلکه همیشه باید از داشته های زندگی شان علاوه بر شکرگزاری به بهترین نحو از آن استفاده کنند.


https://shoma-weekly.ir/8yPdHu