سیاسی

فرهنگ بسیجی ضد انفعال و سستی است

فرهنگ بسیجی با سستی ، منفعل بودن ، انزوا طلبی ، عدم بصیرت و عدم توکل به خداوند منافات دارد. تفکر بسیجی مبتنی بر پیشرفت بی وقفه و همه جانبه همراه با عدالت است. فرد بسیجی می بایستی دائماً آسیب شناسی و تحول را در سر لوحه ی اقدامات اش قرار دهد و نسبت به این که در انجام وظایف اش کجا بوده ، کجا هست و کجا خواهد بود ، حساس باشد و برنامه ریزی ، هدف گذاری و داشتن استراتژی و خط مشی مدون و قابل اجرا برای پیشبرد اقدامات و برنامه هایش را داشته باشد
حسین انواری در گردهمایی دو روزه فرماندهان و مسئولان شعبات مرکز مقاومت بسیج کمیته امداد امام خمینی ، سبب و رمز توفیقات امدادگران بسیجی این نهاد در ارائه خدمت به نیازمندان و نیکوکاران را ، توکل به خداوند و رضایت الهی و سپس داشتن روحیه و عملکرد بسیجی گونه آنان برشمرد.


سرپرست کمیته امداد امام ( ره ) در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و فدارکاریهای شهدا و ایثارگران گفت : بسیج به فرموده ی امام راحل (( شجره ی طیبه است )) ، از اینروافراد بسیجی برای پویایی و بالندگی این شجره طیبه در انجام رسالتشان از قبیل پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی و حریم ولایت و اصلاح وضعیت دیگران از طریق امر به معروف و نهی از منکر می باشد ، می بایستی بعنوان یک الگو و اسوه از ویژگی های برتر و جاذبی برخوردار باشند. فرد بسیجی برای تغییر رفتار و تفکر دیگران در جهت تبلور هرچه بیشتر فرهنگ ایرانی اسلامی ، نوعدوستی و احسان و نیکوکاری ، هوشیاری در مقابل توطئه های دشمنان خصوصاً در حوزه های فرهنگی و بنیان خانواده ، عملیاتی نمودن رهنمودهای مقام معظم رهبری و مفید بودن برای جامعه ، لازم است از تفکر ، استدلال ، گفتار و رفتار نشات گرفته از فرهنگ عاشورا و انقلاب اسلامی و هنجارهای ملی و اسلامی برخوردار باشد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در ادامه تاکید کرد : فرهنگ بسیجی با سستی ، منفعل بودن ، انزوا طلبی ، عدم بصیرت و عدم توکل به خداوند منافات دارد. تفکر بسیجی مبتنی بر پیشرفت بی وقفه و همه جانبه همراه با عدالت است. فرد بسیجی می بایستی دائماً آسیب شناسی و تحول را در سر لوحه ی اقدامات اش قرار دهد و نسبت به این که در انجام وظایف اش کجا بوده ، کجا هست و کجا خواهد بود ، حساس باشد و برنامه ریزی ، هدف گذاری و داشتن استراتژی و خط مشی مدون و قابل اجرا برای پیشبرد اقدامات و برنامه هایش را داشته باشد.

https://shoma-weekly.ir/s7hQme