سیاسی

فرهادی همان فرجی دانا باشد راه مجلس هم همان است

عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی در مجلس گفت: اینکه رئیس جمهور در جمع دانشجویان می‌گوید ما در دانشگاه همان راه را ادامه می‌دهیم؛ یعنی دهن‌کجی به مجلسی که عصاره الله‌اکبرهای مردم است.
 لاله افتخاری در جمع دانشجویان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد با بیان اینکه نگرش وزیر جدید علوم دکتر فرهادی و دیدگاه‌هایشان ارزشمند بود، اظهار کرد: ما کاری به نگرش سیاسی‌شان نداریم اما در بیان دیدگاه‌هایشان این وزیر فتنه را خط قرمز می‌دانست و در عملکردش نیز در گذشته این را نشان داده بود.

وی افزود: اینکه رئیس جمهور در جمع دانشجویان بگوید ما همان راه را ادامه می‌دهیم این اهانت به وزیری است که یک هفته از رای اعتماد گرفتنش نگذشته است و امیدواریم دکتر فرهادی نسبت به آنچه که گفت متعهد باشد و گر نه همان روالی را با او طی می‌کنیم که با فرجی دانا طی کردیم.

رییس فراکسیون قرآن وعترت مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: من باید حق را بگویم دکتر فرجی دانا نگاه خوبی به قرآن داشت؛ اما این دیدگاه‌ها باید منظومه‌ای باشد، نمی‌توان مومن به بعض و کافر به بعض بود.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در جمع دانشجویان اصفهان تصریح کرد: زمانی که در مجلس طرح امر به معروف و نهی از منکر مطرح شد دکتر روحانی درباره این طرح گفت که امر به معروف و نهی از منکر فقط حجاب نیست یعنی این همه نماینده نمی‌دانند که امر به معروف یعنی چه؟ یعنی کتاب نخوانده‌اند؟ اگر کتاب نخوانده‌اند، پای روضه امام حسین(ع) که رفته‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: به بهانه آلوده بودن بنزین، بنزین را وارد کردند و بعد هم گفته شد که هوا سالم‌تر شده است در حالی که یک لیتر بنزین وارداتی هم به تهران نرسید؛ تنها عده‌ای کارشان مختل شد. مگر نباید فضای روابط و تعامل اسلامی و برادری با یکدیگر داشته باشیم، مگر مجلس در رای اعتماد به وزیر اعتماد رکوردشکنی نکرد؛ در حالی که برخی از وزیران اصولگرا رای کمتری را از مجلس کسب کردند.

وی در مورد سوال یکی از دانشجویان اظهار کرد: عده‌ای می‌خواهند با استفاده از دولت موج‌سواری کنند و کسانی که طرفدار دولت هم نیستند اما خودشان را طرفدار جلوه می‌دهند ولی ما از رئیس جمهور می‌خواهیم که احترام کسوت روحانیت و مجلسی که سال‌ها در آن بودند را نگاه دارند؛ برخی از سخنان ما را دچار شک می‌کند اینکه فرهادی راه گذشتگان را ادامه می‌دهد ما را دچار شک می‌کند؛ امیدواریم شفاف‌سازی صورت گیرد.

رییس فراکسیون قرآن وعترت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از وزارت‌خانه‌ها در حوزه قرآن پیش رفته‌اند، خاطرنشان کرد: دولت در سال 93 برای تحقق توسعه فرهنگ قرآنی200میلیارد تومان بودجه قرار داد که این جای تقدیر دارد. امسال هم که دشمنان فشار آورده بودند تا قیمت نفت را پایین آورند باز بودجه‌ای در همین حدود تخصیص یافته است و نگاه دولت به این عرصه خوب است.

وی اضافه کرد: وی در خصوص سوال یکی از دانشجویان در رابطه با سیاست‌ فرهنگی دولت یازدهم اضافه کرد: دولت در موضوع فرهنگ، سیاست با ثباتی را نداشته است؛ یک بار گفتند در حوزه کتاب ممیزی باید برداشت شود و بار دیگر گفته شد که ممیزی دارند یک بار گفتند به جهنم که نگرانید و بار دیگر گفتند که نگران نباشید ما خط قرمزها را حفظ می‌کنیم.

افتخاری با بیان اینکه در هر دولتی چه چپ و چه راست سیاست‌های کلان کشور تغییر نخواهد کرد؛ اظهار کرد: اگر چه این موضوع به مذاق برخی‌ها خوش نمی‌آید، وقتی که در قرآن موضوع امر به معروف و نهی از منکر مطرح شده است یعنی خداوند نیز داشتن دغدغه فرهنگی را یک امر مهم در جامعه می‌داند.

وی با بیان اینکه عده‌ای از ما دیندار هستیم ولی دین‌مدار زندگی نمی‌کنیم، افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته و هم اکنون نسبت به تحصیل و ازدواج جوانان اقدامی صورت نگرفته و دغدغه‌ها در حد الفاظ بوده است در حالی که ما برای پیاده‌کردن سبک زندگی ایرانی و اسلامی نیازمند تسهیل ازدواج، فرهنگ‌سازی در زمینه ساده‌زیستی و دوری از اسراف و چشم و هم چشمی هستیم و افزایش وام ازدواج هم به دلیل اینکه فرهنگ اصلاح نشده خرج مهریه و اسراف‌های بی‌مورد در زندگی جوانان می‌شود.

https://shoma-weekly.ir/XachIH