سیاسی

فرمایشات مقام معظم رهبری منشوری است برای ایفای وظایف نمایندگی مجلس

حجت الاسلام محمدخرسند: اگر مجلس ساکت و بی‌تفاوت باشد یا سازشکاری را در پیش بگیرد، این رویه به دستگاه‌های دیگر هم سرایت می‌کند و پس از آن جامعه نیز دچار خلل خواهد شد.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: اگر مجلس ساکت و بی‌تفاوت باشد یا سازشکاری را در پیش بگیرد، این رویه به دستگاه‌های دیگر هم سرایت می‌کند و پس از آن جامعه نیز دچار خلل خواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خرسند در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا اظهار کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان مجلس منشوری است برای ایفای وظایف نمایندگی توسط نمایندگان ملت و در این راستا باید فراکسیونی در مجلس در جهت اجرایی کردن این فرمایشات تشکیل شود.  وی با بیان اینکه "زنده بودن و سلامت مجلس از خصوصیات خانه ملت است که در فرمایشات مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفت"، افزود: یکی از علامت‌های زنده بودن مجلس، حضور آن در صحنه اداره کشور در عرصه‌های بین‌المللی و داخلی است و نمایندگان مجلس باید در این صحنه‌ها حضور داشته باشند، چراکه مجلس در راس امور است و باید نسبت به مسائل مختلف موضع‌گیری شفاف داشته باشد.
خرسند در ادامه، فرار از نظارت را یکی از نقاط ضعف مجالس کشور تاکنون عنوان کرد و گفت: مجلس باید خود قوانینی در رابطه با نظارت بر عملکردش وضع کند و آقایان وقتی می‌خواهند به بحث نظارت بر مجلس رای دهند، نباید به این فکر کنند که خودشان هنوز در مجلس هستند یا نه؛ در واقع باید مسائل فردی و جناحی را کنار بگذارند و کلیت مجلس را در نظر بگیرند.
وی با بیان اینکه "باید دانست که نمایندگان نباید از تریبون مجلس نسبت به کسی تعرض داشته باشند یا اینکه حیثیت افراد را خدشه‌دار کنند"، تاکید کرد: مجلس خانه ملت است و باید مراقب باشیم که افرادی از تریبون و آزادی مجلس سوء‌استفاده نکنند، بلکه مواردی را مطرح کنند که با معیارهای قانونی و شرعی مطابقت دارد. هیچ قانونی به ما اجازه نمی‌دهد که از تریبون مجلس با آبروی افراد بازی کنیم و به کسی اتهام وارد سازیم.

https://shoma-weekly.ir/1nu7UB