بین الملل

فرمانده کل ارتش: رژیم صهیونیستی اگر برای نابودی عجله دارد، به ایران حمله کند آرزوی دختر انگلیسی برای ما بد است برای شما خوب دست بن‌سلمان در دست صهیونیست‌ها اعتراف افسر اطلاعاتی آمریکا

فرمانده کل ارتش: رژیم صهیونیستی اگر برای نابودی عجله دارد، به ایران حمله کند

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی در گفتگو با شبکه المسیره اظهار داشت :

رژیم صهیونیستی بدون شک نابود خواهد شد.

صهیونیست ها اگر برای نابودی عجله دارند، به ایران حمله کنند.

دشمن، ترسو و بزدل است و با انجام مانورهای نظامی و شبیه سازی حملات به تأسیسات هسته‌ای ما، به دنبال قدرت نمایی بر اساس توهم است.

آرزوی دختر انگلیسی

آرزوهای این دختر هوادار انگلیس شاید برای برخی عجیب به نظر برسد.

الی مولوسون، هوادار 18 ساله انگلیس گفته :به عنوان دختری که در انگلیس بزرگ شده‌ام، هرگز باور نمی کردم که می‌توان بدون آزار جنسی بیرون رفت.

در قطر 2022 به چیزی دست یافتم که هرگز فکرش را هم نمی‌کردم!من حتی یک تیکه (متلک) خیابانی هم نشنیدم احساسِ امنیتِ باورنکردنی دارم.

برای ما بد است برای شما خوب

در حالی که دولت کانادا رسما اعلام کرده عمیقا نگران سرکوب اعتراضات از نگاه آنها مسالمت آمیز در ایران است، نخست وزیر این کشور در اظهار نظری دیگر مدعی شد دولتش حق دارد از اختیارات اضطراری گسترده برای سرکوب اعتراضات خیابانی استفاده کند.

اعتصاب واقعی در انگلیس

در شرایطی که بی بی سی و اینترنشنال به دنبال اعتصابات اجباری در ایران هستند و البته شکست خورده اند و با واکنش منفی مردم و بازاریان در سراسر کشور مواجه شده اند، در انگلیس اعتصابات سراسری واقعی در حال وقوع است و دولت برای مقابله با آن دست به دامن ارتش شده است.

اعتراف افسر اطلاعاتی آمریکا

«اسکات ریتر» از مقامات سابق نظامی آمریکا ضمن اشاره به حمایت آمریکا از گروه های تروریستی گفت: "ما مقادیر زیادی تسلیحات از لیبی و از طریق ترکیه وارد سوریه کردیم، این تسلیحات برای حمایت از گروه‌های معترض همسو با القاعده و داعش بود؛ ما آنها را آموزش و قدرت می‌دادیم که در نقاط مختلف دنیا پخش شوند و عقاید افراطی گری را گسترش دهند."

حذف اسپانیای جنایتکار توسط مستعمره‌ی سابق خود

نتیجه بازی فوتبال اسپانیا و مراکش بازتابهای سیاسی فراوانی به ویژه در فضای مجازی پیدا کرد.

یک فعال فضای مجازی با انتشار عکس سرهای بریده مردم مراکش در دست سربازان اسپانیا نوشت: برد امروز مراکش فراتر از یک پیروزی بود زیرا شمال مراکش سالها زیر چکمه‌های جنایتکار استعمار اسپانیا بوده است.

این برد نماد پایان سلطه‌پذیری کشورهای آفریقایی است.

از استفاده شدید از گازهای شیمیایی تا شکنجه و قطع عضو، کارنامه عملکرد اسپانیا در مراکش است.

از دیگر بازتابهای سیاسی این بازی برافراشتن پرچم فلسطین توسط مراکشی ها در میدان فوتبال بود که مراکشی ها بعد از برد اسپانیا فریاد فلسطین فلسطین سر دادند.

یک‌فعال فضای مجازی در این باره نوشت: می توان گفت که این فلسطین است که به مرحله بعدی جام جهانی صعود کرد.

دست بن‌سلمان در دست صهیونیست‌ها

الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستان اعلام کرد سازش با رژیم صهیونیستی تنها مسئله زمان است و بن‌سلمان آن را منوط به تقویت پیمان آمریکایی‌ـ سعودی و تعهد واشنگتن به ادامه فروش سلاح به عربستان و محسوب شدن ریاض همسان کشورهای پیمان ناتو کرده است تا سعودی‌ها بتوانند از ذخایر گسترده اورانیوم خود برای برنامه هسته‌ای غیر نظامی و تحت نظارت استفاده کنند. روابط عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی به سوی سازش پیش می‌رود اما این امر نیازمند زمان بیشتری است و ما نباید گاری را جلوتر از اسب قرار دهیم.

واکنش‌ صهیونیست‌ها به مصاحبه مقام ارشد امنیتی

یک مقام اطلاعاتی کشورمان در واکنش به اظهارات اخیر داوید بارنه ئا رئیس موساد درباره ایران، به خبرگزاری تسنیم گفت: عصبانیت صهیونیست‌ها وقتی نمی‌توانند عضو کابینه‌شان را کنترل کنند که اطلاعات دولت‌شان را به تهران منتقل نکند یا وقتی فیلم‌های آنلاین انفجارهای تل‌آویو و اورشلیم (قدس اشغالی) در شبکه‌های اجتماعی جوانان دهه‌ هشتادی ما پخش می‌شود، طبیعی است. وی تصریح کرد: آنها خودشان می‌دانند کدام سازمان، نیروهایشان در مالزی را به سازمان اطلاعات این کشور معرفی کرده است و مطلع هستند که افسران‌شان در دنیا چگونه و چرا آواره شده‌اند. این مقام امنیتی گفت: ما حال و روز رئیس موساد را درک می‌کنیم چون بازی‌ آنها لو رفته و بازی ما تازه آغاز شده است. این گفت و گو در بین رسانه‌های عبری‌زبان با واکنش همراه شد و سایت‌های صهیونیستی با انتقاد از موساد به بازنشر مصاحبه مقام اطلاعاتی کشورمان در رسانه‌های خود پرداختند.

پیروزی قطعی دموکرات‌ها در سنا

رافائل وارناک در انتخابات میان‌دوره‌اى سنا در جورجیا بر واکر‌ـ رقیب جمهوری‌خواه‌ـ غلبه کرد. به این ترتیب دموکرات‌ها صاحب ۵۱ کرسى در سنا شدند و اکثریت‌شان تثبیت شد.

رحیم استرلینگ و یک بام و دو هوای بی‌بی‌سی

رحیم استرلینگ بازیکن تیم ‌ملی انگلیس، قطر و جام جهانی‌اش را رها کرد و به خانه برگشت اما این برگشت عادی نبود. استرلینگ بازیکن فیکس نیست که هست. انگلیس از جام جهانی حذف شده که نشده. انگلیس مدعی قهرمانی در جام نیست که هست. استرلینگ شانس حضور در جام جهانی ۴ سال بعدی را دارد که معلوم نیست. این جام برای استرلینگ فرصت طلایی

نبود که بود. اما استرلینگ همه این رویاها را رها کرد و به خانه برگشت؛ چرا؟ چون در انگلیس به خانه بازیکنی مثل استرلینگ حمله مسلحانه شده و او حاضر نیست با وجود قول‌هایی که پلیس داده پیش خانه و خانواده‌اش نباشد. حالا خبر به این مهمی در رسانه‌های لندنی که برای ایران نسخه می‌پیچند چه بازتابی داشته؟ هیچ حتی یک استوری که این خبر را پوشش عادی و یواشکی هم بدهند، حاضر نشدند ناخنکی به امنیت انگلیس بزنند. در عوض بی‌بی‌سی اما از مرگ فوک‌های خزری در روسیه پست رفته!

https://shoma-weekly.ir/jcWaSh