سیاسی

فرصت‌ ماه رمضان برای احیای امر به معروف مغتنم است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و فعال قرآنی کشور گفت: از فرصت‌های ماه رمضان باید به صورت هوشمندانه برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بهره برد.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و فعال قرآنی کشور گفت: از فرصت‌های ماه رمضان باید به صورت هوشمندانه برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بهره برد.

لاله افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس استان تهران با اشاره به اینکه ماه رمضان فرصت بسیار مغتنمی برای نزدیکی به خدا و غلبه بر هوای نفس است اظهارکرد: با نماز، دعاها و تلاوت قرآن می‌توان بیش از بیش به خدا نزدیک شد.

وی با اشاره به کم رنگ شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه امروز گفت: از فرصت‌های ماه رمضان باید به صورت هوشمندانه برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بهره برد و زمان افطار فرصتی برای دور همی‌های معنوی فراهم می‌کند تا افراد باهوش و زیرک بتوانند فریضه امر به معروف ونهی از منکر را در جامعه پیاده کنند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: ماه رمضان زمان ارزشمندی بای بازگشت به وجدان خودمان است و و موقعیتی خوبی است و مردم باید قدر ابن موقعیت را بدانند و از این زمان به عنوان یک ابزار مهم در امربه معروف استفاده کنند.

وی با بیان اینکه صدا و سیما،گروه‌های مختلف اجتماعی و فضای مجازی و... تاثیر بسزایی در احیاء و ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دارند، افزود: باید در سطح کشور مراکزی وجود داشته باشد تا به شبهات مردم پاسخ بگویند و فیلم‌ها و سریال‌هایی در این زمینه ساخته و نشست‌های مختلفی باید انجام بگیرد تا مردم خود به این واقعیت مهم امر به معروف و نهی از منکر دست پیدا کنند.

افتخاری در ادامه با اشاره به مسئله مهم عفاف و حجاب گفت: عفاف و حجاب در بستر قرآن یک ضرورت است و نسبت به آن نیز سفارش و تاکید فراوانی شده است و همان طور که نماز و روزه یک امر واجب برای ماست عفاف و حجاب نیز همین وضعیت را برای ما دارد.

وی بیان کرد: عفاف و حجاب در دین اسلام وجود دارد اما هردو یکی نیست و عفاف و حجاب دو مقوله جدا هستند و عفاف مرد و زن ندارد، اما هر دو از ضروریات است و حتی محدوده برای حجاب در نظر گرفته شده است.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کسانی که در مقوله عفاف و حجاب مشکل دارند باید این مسئله و اهمیت آن را در دین برای آنها روشنگری کرد و مسئولان نیز در مبحث فرهنگی مقوله حجاب وظیفه خود را به درستی انجام دهند و فضای جامعه را برای پذیرش بهتر این مسئله فراهم کنند.

وی با بیان اینکه مسؤولان نباید نسبت به مقوله مهم حجاب دچار رخوت و سستی شوند و تبلیغات سوء باعث کم رنگ شدن این مسئله در جامعه اسلامی شود، افزود: مسئولان ما باید در این راستا پاسخگو باشند و قانون اساسی ما چنین مسائلی را نمی‌پذیرد و در این راستا مطالبه مردم را باید پاسخ داد.

افتخاری عدم باور مسئولان در واگذاری مسئولیت‌ها به افراد توانمند، متخصص و پژوهشگر در مقوله حجاب و کم توجهی خانواده‌ها را از جمله مشکلات امروز در عدم توجه و باور برخی بانوان به مسئله عفاف و حجاب در جامعه اسلامی دانست.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌ها بیشترین نقش را در رعایت مسئله عفاف و حجاب فرزندان دارند گفت: عفاف و حجاب از خانواده شروع می‌شود و رسالت والدین و کسانی که می‌توانند در این زمینه به فرزندان کمک کنند، بسیار مهم است.

فعال قرآنی کشور اضافه کرد: تشویق و معرفی الگوهای برتر حجاب از مسائل مهم کمک کننده در زمینه تشویق فرزندان به عفاف و حجاب است.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: مبلغان و روحانیون و دانشگاه‌ها و تریبون‌داران به این مسئله توجه کنند، ما وقتی می‌بینیم تربیت شدگان حوزه در جایی مشاوره می‌دهند مردم دور آنها جمع می‌شوند، این امر نشان از آن دارد که مردم نیاز دارند و در فطرت‌شان است که به چنین افرادی اعتماد کنند و گفته‌های حوزویان در مردم تاثیرگذار است.

وی همچنین کم توجهی به عفاف و حجاب را در جامعه ریشه بسیاری از بی بند و باری‌ها و تاخیر در ازدواج جوانان و سست شدن بنیان خانواده‌ها دانست و خاطر نشان کرد: با رعایت شئونات دینی می‌توان جلوی بسیاری از مشکلات امروز جوانان را گرفت و به ازدواج به موقع جوانان نیز کمک کرد.

https://shoma-weekly.ir/RctEyp