سیاسی

فردی که التزام به قانون ندارد چطور صلاحیت داشته باشد؟

مهم‌ترین شرط شهروندی و مهم‌ترین شرط داوطلبی برای انتخابات قانونمداری است؛ قانون هم شورای نگهبان را بالاترین مرجع رسیدگی به صلاحیت‌ها می‌داند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: مهم‌ترین شرط شهروندی و مهم‌ترین شرط داوطلبی برای انتخابات قانونمداری است؛ قانون هم شورای نگهبان را بالاترین مرجع رسیدگی به صلاحیت‌ها می‌داند.

ضرورت تمکین داوطلبان ردصلاحیت شده به نظر شورای نگهبانحسن غفوری فرد عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و رئیس دوره‌ای خانه احزاب در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری میزان با اشاره به آخرین تصمیمات اخذ شده برای محل دائمی خانه احزاب اظهار کرد: پس از شکل گیری خانه احزاب در دوره جدید، دو محل از سوی شهرداری تهران برای استقرار اعضاء و دفاتر معرفی شد که مورد پسند اعضای خانه احزاب قرار نگرفت و آقای مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور نیز طی تماسی از مقدور نبودن اختصاص محلی دیگر جهت استقرار خانه احزاب خبر داد.

وی ادامه داد: مقرر شده است که اعضای خانه احزاب در جلسه آتی خود یکی از همان دو محل معرفی شده از سوی شهرداری تهران را به عنوان محل دائمی این نهاد صنفی انتخاب کنند.

غفوری فرد در ادامه به بحث داغ این روزهای فضای سیاسی کشور یعنی مسئله بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات خبرگان و مجلس اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین شرط شهروندی و مهم‌ترین شرط داوطلبی برای انتخابات قانونمداری است؛ قانون هم شورای نگهبان را بالاترین مرجع رسیدگی به صلاحیت‌ها می‌داند، بنابراین باید پرسید فردی که التزام به قانون ندارد چطور ممکن است قابلیت و صلاحیت نمایندگی در مجلس و انجام امور قانونگذاری و نظارت را داشته باشد؟

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: داوطلبانی که صلاحیت شان چه برای انتخابات خبرگان و چه برای انتخابات مجلس احرازنشده یا ردشده است باید مسیر قانونی را طی کنند و در نهایت به نتایج اعلام شده از سوی شورای نگهبان تمکین کنند.

https://shoma-weekly.ir/nNiXyX