سیاسی

فراکسیون مجمع نمایندگان ادوار حزب موتلفه اسلامی تشکیل شد

فراکسیون مجمع نمایندگان ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی عضو حزب موتلفه اسلامی تشکیل شد.
فراکسیون مجمع نمایندگان ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی عضو حزب موتلفه اسلامی تشکیل شد.
محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در این مراسم با اشاره به چشم‌انداز 15 ساله این حزب اظهار داشت: چشم‌انداز 15 ساله حزب موتلفه اسلامی همزمان با چشم‌انداز 20 ساله نظام است.
وی با اشاره به ضرورت دائمی ارتقاء و تعمیق مبانی فکری و ایدئولوژیک حزب در بین اعضا را از محورهای چشم‌انداز حزب موتلفه اسلامی دانست و گفت: تشکیلات حزبی که از عمق ایدئولوژیک برخوردار نباشد همواره در معرض انشعاب و انشقاق قراردارد و یکی از عوامل عدم انشعاب حزب موتلفه اسلامی در طول 50 سال فعالیت عمق ایدئولوژیک این حزب است.
حبیبی توانمندی حزب در برنامه‌ریزی برای اداره کشور در شئون مختلف را از دیگر محورهای چشم‌انداز حزب موتلفه اسلامی عنوان کرد و بیان داشت: اگر حزبی توان ارائه برنامه برای اداره کشور در شئون مختلف را نداشته باشد، حزب نیست.
وی افزود: نباید برای ارائه برنامه در اداره کشور کلی‌گویی کرد بلکه مباحث کارشناسی داشته و از شرایط موجود به شرایط مطلوب برنامه مناسب وجود داشته باشد.
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: در حال حاضر مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی حزب موتلفه اسلامی کارگروه‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف دارد و مشغول فعالیت است.
حبیبی سومین محور چشم‌انداز موتلفه اسلامی را کادرسازی توسط این حزب دانست و گفت: حزبی که مبانی و ایدئولوژیک قوی و همچنین برنامه برای اداره کشور داشته باشد اما کادری برای اجرای آن نداشته باشد کاری انجام نمی‌شود.
وی ادامه داد: شناسایی و تربیت نیروها و کادر از وظایف حزب است و به همین دلیل این مسأله مهم در چشم انداز حزب موتلفه اسلامی قرار گرفته است.
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: یکی از علل دوام حزب موتلفه اسلامی این است که اعضا و مدیران این حزب برای دین خود با اعتقاد کار می‌کنند.
وی درادامه با تأکید بر جوانگرایی در حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: اگر در حزب جوانگرایی به معنای واقعی انجام نشود حزب مرگ خود را امضاء کرده است، حزب موتلفه اسلامی به جوانگرایی عمل کرده و میانگین سنی اعضای این حزب بین 30 الی 40 سال است.
حبیبی استفاده از ظرفیت نمایندگان ادوار مجلس را بسیار مهم خواند و افزود: حزب موتلفه اسلامی علاوه بر داشتن فراکسیون موتلفه اسلامی در مجلس باید از ظرفیت مجمع نمایندگان ادوار مختلف مجلس استفاده کند زیرا این ظرفیت می‌تواند در خدمت انقلاب قرار گیرد.
همچنین در این نشست دکتر اسدالله بادامچیان قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای فراکسیون حزب موتلفه اسلامی در مجلس هشتم گفت: فراکسیون موتلفه اسلامی به عنوان ظرفیتی در خدمت ولی فقیه بود و وظیفه خود را به خوبی در مجلس انجام داد.
وی افزود: فراکسیون حزب موتلفه اسلامی در موضوعات مهم از جمله نفت، بودجه و ارتباط مجلس و دولت بسیار خوب و بدون هر گونه جنجال عمل کرد. بادامچیان یکی از ثمرات فراکسیون حزب موتلفه اسلامی را مقابله با جریان انحرافی و فتنه دانست و گفت: فراکسیون حزب موتلفه اسلامی در اوج فتنه با مدیریت خود توانست اقلیت مجلس را که می‌خواست مورد سوء استفاده فتنه‌گران قرار گیرد به نفع رد فتنه استفاده کند.
قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی همچنین با اشاره به برخورد با جریان انحرافی اظهار داشت: موتلفه اسلامی بدون تندی و افراط توانست به صورت صحیح و عقلایی با جریان انحرافی مقابله کرد.

https://shoma-weekly.ir/Y9Q6ul