سیاسی

فتنه88 روند پیشرفت علم را کند کرد

در ۸ ماهی که کشور صحنه اغتشاشات خیابانی و اشوب بود بر آموزش و پرورش و دانشگاهها تاثیر گذاشته روند پیشرفت علم را کند کرد همچنین تخطی از قانون و هنجار شکنی را در جامعه ترویج کرد.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت:اغتشاشات خیابانی چهره ایران را در مجامع بین المللی مخدوش کرد و ایران را کشور آسیب پذیری به نمایش گذاشت البته مردم به رهبری آیت الله خامنه ای نشان دادند که این تفکرات توهماتی بیش نیست.

لاله افتخاری نماینده مجلس نهم در گفتگو با اقتصادپرس ضمن اشاره به ابعاد فتنه ۸۸ در حوزه های مختلف بیشترین تاثیر اغتشاشات پس از انتخابات را در حوزه اقتصادی و سپس فرهنگی دانست.

به گفته این فعال سیاسی؛ اقداماتی که عده ای قانون شکن و هنجارشکن پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم در سال ۸۸ انجام دادند باعث شد کشور از روند عادی خود خارج شده و توان کشور در جهت برقراری امنیت پیش رفته و بخش های دیگر با چالش روبه رو شوند.

افتخاری تصریح کرد: در ۸ ماهی که کشور صحنه اغتشاشات خیابانی و اشوب بود بر آموزش و پرورش و دانشگاهها تاثیر گذاشته روند پیشرفت علم را کند کرد همچنین تخطی از قانون و هنجار شکنی را در جامعه ترویج کرد.

وی ادامه داد: اغتشاشات خیابانی چهره ایران را در مجامع بین المللی مخدوش کرد و ایران را کشور آسیب پذیری به نمایش گذاشت. البته مردم به رهبری آیت الله خامنه ای نشان دادند که این تفکرات توهماتی بیش نیست و در کمتر از یک سال کشور به حالت عادی خود بازگشت اما نمی توان منکر هزینه هایی شد که فتنه بر دوش کشور گذاشت.

به گفته این نماینده سابق تهران آنچه که باعث شد به آتش فتنه دمیده شود سکوت برخی از مسوولین بود چه بسا اگر آنها به موقع موضع گیری کرده و خود را در خط رهبری و مردم نشان می داند و می توانستند طمع خود را سرکوب کنند حتما فتنه تا بی احترامی به سید الشهدا پیش نمی رفت و امریکا در داخل به دنبال یاری گیری نمی بود.

وی معتقد است؛ ایجاد فتنه در کشور از مدتها قبل برنامه ریزی شده بود اسنادی هم که به دست آمد موید این واقعیت است که هزینه های بسیاری با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران صرف شد اما قدرت مردم اجازه نداد که آنها به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

https://shoma-weekly.ir/A5TbkM