سیاسی

فتنه خطرناکتر با نقاب ولایتمداری است

فتنه خطرناک تر آن فتنه ای است که به نام پیروی از ولایت و با نشان حزب الله حرکتی را در کشور مدیریت می کند که نمونه آن را در 22 بهمن قم شاهد بودیم. به نظر می رسد خطر کسانی که پیشانی بند پیروی از ولایت فقیه را بر سر می‌بندند، خودشان را بصیرترین گروه ها می پندارند و به تعبیری دچار خودعمارپنداری شده اند اما از شور و دلدادگی جوانان نسبت به ولایت فقیه و آرمان های انقلاب سوء‌استفاده می‌کنند تا مطامع شخصی و باندی خود را برای رسیدن و بقای در قدرت به دست بیاورند بسیار خطرناک تر از دیگر فتنه ها است.

ستوده کاشانی- نظام جمهوری اسلامی به دلایل مختلف همواره در معرض خطرها و آسیب های جدی از سوی دشمنان انقلاب قرار داشته است.این آسیب ها عمدتاً در ایام حساس و سرنوشتساز جلوه پررنگ تری به خود گرفته که نمونه آن را در روزهای پس از انتخابات سال 88 شاهد بودیم.و حالا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نیز، این دشمنیها و فتنه انگیزی ها به صورت جدی تری خودنمایی می کند؛ تهدیداتی که مقام معظم رهبری نیز درباره آن مسائلی را مطرح کردند.به همین جهت با حجت الاسلام و المسلمین ذاکری عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و قائم مقام دفتر این حزب در قم گفتگو کردیم.

در آستانه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم قرار داریم؛ ایامی که تهدیدات و دشمنی های دشمنان نظام اسلامی بیش از مواقع دیگر آشکار می شود. راه عبور از این فتنه انگیزی ها را چه می دانید؟

خود مقام معظم رهبری نیز هشدارهای لازم را داده اند، هشدارهایی در رابطه با عدم غفلت از برنامه ریزی دشمن و فتنه حقیقی و رئوس اصلی فتنه در عالم یعنی انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی، از سوی مقام معظم رهبری همواره به مردم و مسئولین یادآوری شده است. هشدارهایی که باید مورد توجه همه قرار داشته باشد.باید بدانیم که دشمن، غافل نیست و به فرموده حضرت امیر علیه السلام نباید تصور کرد که غفلت ما باعث غفلت دشمن می شود؛ دشمن همواره بیدار است و تلاش خود را مصروف دشمنی با ما می کند.ما به فرموده رهبری معظم انقلاب، در یک پیچ تاریخی خطرناکی هستیم که انشالله با هدایت های مقام معظم رهبری به سلامت از این گذرگاه و پیچ عبور خواهیم کرد، این موضوع نیازمند هوشیاری روزافزون ملت و مسئولین و حرکت در مسیری که توسط مقام معظم رهبری ترسیم می شود است. جریانی در حال حاضر در حاشیه دولت فعال است و حرکاتی را انجام می دهد؛ این حرکت ها نشان می دهد که آنها برای هر هفته در کشور برنامه دارند و هربار به نوعی، موضوع یا چالشی را برای تحریک احساسات مردم تدارک می بینند و همانطور که رهبری معظم انقلاب فرموده اند هرکسی که احساسات مردم را تحریک کند و نسبت به برانگیختن عواطف مردم جهت ایجاد اختلاف اقدام کند خائن به مردم و نظام است.مردم به خوبی دریافته اند که چه کسانی خائن به نظام و آرمانهای مقدس نظام اسلامی هستند؛ کسی که درحال غرق شدن است به هر وسیله ای تمسک پیدا می کند که از این ورطه رهایی پیدا کند.اما به هرحال کسی که در منجلاب غرور و هوای نفس افتاده است هرچه بیشتر تلاش کند بیشتر غرق خواهد شد.

این یکی از موضوعاتی است که ما با آن سروکار داریم و حرکت های انجام شده را می بینیم.

در طی این مدت با فتنه انگیزی هایی به شکلی متفاوت نسبت به گذشته نیز مواجه بوده ایم.

به نظر من فتنه اصلی این مسئله نیست چراکه مردم کاملاً با این حرکت ها آشنایی دارند و انجام اقدامات در این راستا بیشتر باعث تنفر و انزجار مردم می شود.

 به نظر بنده فتنه خطرناک تر آن فتنه ای است که به نام پیروی از ولایت و با نشان حزب الله حرکتی را در کشور مدیریت می کند که نمونه آن را در 22 بهمن قم شاهد بودیم. به نظر می رسد خطر کسانی که پیشانی بند پیروی از ولایت فقیه را بر سر میبندند، خودشان را بصیرترین گروه ها می پندارند و به تعبیری دچار خودعمارپنداری شده اند اما از شور و دلدادگی جوانان نسبت به ولایت فقیه و آرمان های انقلاب سوءاستفاده میکنند تا مطامع شخصی و باندی خود را برای رسیدن و بقای در قدرت به دست بیاورند بسیار خطرناک تر از دیگر فتنه ها است. مقام معظم رهبری نسبت به ایجاد چنین خطری هشدارهای لازم را داده اند، ما نیز باید در این خصوص و ایجاد فتنه در دل جریان اصولگرایی دقت لازم را داشته باشیم، مرزها را مشخص کرده و تذکرات لازم را به کسانی که به غفلت دچار شده اند ارائه کنیم.

طبیعی است که این جریان نیز متأثر از همان جریان انحراف حاشیه دولت است و اتصالاتی بین آنها دیده می شود. به هرحال امیدواریم که از این دو چالش عمده و پیچ تاریخی خطرناک به سلامت و آرامش عبور کنیم.

https://shoma-weekly.ir/7U36E9