بین الملل

فتح حلب یک قدم به سمت پیروزی بزرگ جبهه مقاومت است

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: داعش در حلب، تاسیسات، ارتباطات، لجستیک و بده بستان با بسیاری از کشورها، دولتها و با گروههای تروریستی دنیا را در آنجا سامان دهی می کردند، لذا تصرف حلب یک فتح بزرگ برای نیروهای مقاومت و ارتش سوریه است.
حسن لاسجردی؛ کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با نما در خصوص پیروزی های ارتش سوریه در حلب، گفت: موضوع حلب، اهمیت و ارتباط آن با گروههای تروریستی به این دلیل است که حلب یکی از لنگرگاههای دولت سوریه در گذشته بوده است.

وی ادامه داد: حلب به مغز و مرکز اقتصادی سوریه معروف بوده است، اگر این مغز و قلب کار نکند و در اختیار دولت نباشد، دولت دچار مشکل و فلج خواهد شد، اهمیت حلب بخاطر مرکز اقتصادی سوریه بودن، است و با آزادی حلب دوباره می تواند، این مرکز فعال شود.

وی تاکید کرد: نکته دوم این است که داعش و گروههای توریستی دیگر، حلب را به عنوان قلب تپنده اقتصادی خود انتخاب کرده بودند، به این دلیل که حلب نزدیک مرز است و ارتباط با بیرون برای رفت و آمد نیروها، ادوات، لوازم و برای گرفتن کمک از کشورهای دیگر، حلب گزینه خوبی بود، به نوعی حلب محل تنفس گروههای تروریستی از طریق ارتباط لجستیک و دیگر کارها مورد توجه بود.

کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: نکته مهم دیگر که در نبردهای چند ماه گذشته بین دولت و تروریستها، این است که هر مکانی که فتح و تصرف شود، یک قدم به سمت پیروزی بزرگ است، بسیاری حلب را پل بزرگ پیروزی می نامیدند، نیروهای مقاومت معتقد بودند که اگر حلب فتح شود، به پیروزی بزرگ رسیده اند، این تعبیر که آزادی حلب می تواند پیروزی بزرگ باشد، با این نگاه است که حلب، جایگاه بسیار مهمی را دارد و هر نیروی نظامی که بر حلب مسلط شود، می تواند ادعا کند، طرف مقابل را از میدان به در کرده است و به این اندازه مهم است.

وی خاطر نشان کرد: لذا به نظر می رسد، پیروزی در حلب می تواند، تاثیر بسیار زیادی بر جریان تروریستی در منطقه بگذارد، چون گروههای تروریستی در حلب جایگاه زیادی داشتند و بخش مهمی از حلب را اشغال کرده بودند، مهمتر از اینکه آنها در حلب، تاسیسات، ارتباطات، لجستیک و بده بستان با بسیاری از کشورها، دولتها و با گروههای تروریستی دنیا را در آنجا سامان دهی می کردند، لذا تصرف حلب یک فتح بزرگ برای نیروهای مقاومت و ارتش سوریه است.

کارشناس مسائل بین الملل در خصوص نقش نیروهای مقاومت در حلب گفت: تعبیر نیروی مقاومت هر شخصی است، که برای عقیده می جنگد، برای اهداف بزرگ تلاش می کند، نکته دوم اینکه در کشورهای ایران، سوریه، لبنان و.. امکان دارد نیروهای مقاومت در داخل و یا خارج کشور باشند، در بسیاری از مواقع، کشورهای ذکر شده، نیروهای داوطلب و آماده نبرد با دشمن و تروریست ها را آماده و ساماندهی می کنند و به میدان می فرستند.

وی افزود: امکان دارد برخی کشورها، به دلیل اعتقادی بخواهند به دیگر کشورها کمک کنند، لذا موضوع نیروهای مقاومت، صرفا نیروهای داخلی یک مجموعه نیست، امکان دارد، نیروهای بیرونی هم باشند، آنچه که در منطقه خاورمیانه مهم است، اینکه بیش از یک دهه است که تفکر مقاومت، در مقابل زیاده خواهان، متجاوزین و استکبار شکل گرفته است، به نظر می رسد، مقاومت تبدیل به یک فرهنگ در مقابل هر نوع زیاده خواهی و توسعه طلبی شده است.

لاسجردی با اشاره به اینکه هر کجا که عنوان نیروهای مقاومت به گوش می رسد، همراه با مبارزه برای اعتقاد است و ادامه داد: از همه مهمتر، نیروهای مقاومت بدون حاشیه های زندگی سکولاریستی، مبتنی بر ثروت، سود و رانت مبارزه می کنند، لذا تفکر مقاومت به این دلیل، شتابان رو به جلو حرکت می کند که نیروهای مقاومت مبارزه اعتقادی می کنند و کمتر در معرض خواسته مادی و دنیوی هستند.

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه مواجه حلب یک جبهه گسترده بود، خاطر نشان کرد: به طور حتم نیروهای مردمی سوریه و منطقه در پیروزی حلب کمک زیادی کردند، چون مبارزه با جریان تروریست در دستور کار نیروهای مقاومت قرار گرفته است.

وی در پایان گفت: لذا در مجموع به نظر می رسد، در تحولات چند ماه گذشته با محاصره و آزاد کردن مناطق خاص، معبرهایی درست شده است که می تواند زندگی غیر نظامیان را نجات دهد، حلب بخش مهمی بود، که با تلاش نیروهای مقاومت توانستند، شهر بزرگ حلب را با کمترین تلفات انسانی نجات دهند و جشن پیروزی بگیرند.

https://shoma-weekly.ir/rs1D8U