سیاسی

فارسی نژاد: حزب وظیفه دارد برای اداره کشور برنامه ارائه کند

حزب وظیفه دارد با شناخت وضعیت موجود کشور از هر حیث، تدابیر لازم در خصوص رفع موانع و مشکلات مردم را اندیشیده و پیشنهادات و برنامه های خود را در این خصوص به مسئولین کشور ارائه نماید و پیگیر مطالبات مردم باشد و هدف اصلی تدوین سند برنامه اداره کشورهمین است که مردم منتفع شوند. ضمن اینکه حتما نباید ابزار اجرای برنامه ها تماما در اختیار حزب باشد و چنانچه برای اجرای آن از حزب کمک خواسته شود دریغ نخواهیم کرد.
رئیس مرکز مطالعات حزب مؤتلفه اسلامی درباره تدوین «سند بومی برنامه اداره کشور» گفت: واقعیت های موجود شرایط کشور و حتی شرایط دیگر کشورها،خصوصا کشورهای همسایه و منطقه مورد توجه واقع شده است و برای آن زمانبندی مشخصی هم در نظر گرفته ایم.

امیر فارسی نژاد در گفتگو با شما افزود: از استانها خواسته شده ،وضعیت موجود استان خود را بررسی و نقاط ضعف و قوت،تهدیدها و فرصتهای استان و شهرستانهای تابعه خود را به خصوص در زمینه حساسیت ها و دغدغه های بومی مردم،احصاء نمایندو تا بر این مبنا برنامه های راهبردی در سرفصل های مشخص شده ارائه نمایند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: تا کنون بیش از دو سوم استانها پاسخ لازم را ارائه نموده اند. برخی استانها اشراف خوبی بر موضوع تدوین سند داشته اند که نشان دهنده پتانسیل بالای حزب در زمینه اداره کشور است و مسئولین استانی ما آگاه بر تمام مسائل بومی استان خود هستند چرا که وضعیت فعلی و نیازها را به خوبی شناخته اند. برخی استانها نیز مساعدت مرکز را جهت تنظیم چارچوب سند خواستار شده اند که همفکری لازم شده است.

وی درباره «سند بومی برنامه اداره کشور» که با کمک دفاتر استانهای حزب مؤتلفه اسلامی در دست تدوین است، خاطر نشان کرد: استانها سند اولیه خود را ارائه نموده اند که پس از بررسی در مرکز و احصاء نقاط خلا و اشکالات ،مجددا به استاتها بر ای تکمیل آن بازگردانیده شده است. بدیهی است برای تکمیل سند نهایی، نیاز به چند نوبت رفت و برگشت به استانها می باشد.

وی درباره وعده قبلی برای آماده شدن یکساله این برنامه که 9 ماه از آن زمان گذشته است، با اشاره به برگزاری مجمع عمومی یازدهم حزب موتلفه اسلامی در سال 1394 توضیح داد: انشاءالله تا پایان دوره دهم در سال آینده این سند رونمایی خواهد شد.

فارسی نژاد درباره ضمانت اجرایی این برنامه با توجه فقدان ابزار اجرای آن در حال حاضر حزب، ابراز عقیده کرد: حزب وظیفه دارد با شناخت وضعیت موجود کشور از هر حیث، تدابیر لازم در خصوص رفع موانع و مشکلات مردم را اندیشیده و پیشنهادات و برنامه های خود را در این خصوص به مسئولین کشور ارائه نماید و پیگیر مطالبات مردم باشد و هدف اصلی تدوین سند برنامه اداره کشورهمین است که مردم منتفع شوند. ضمن اینکه حتما نباید ابزار اجرای برنامه ها تماما در اختیار حزب باشد و چنانچه برای اجرای آن از حزب کمک خواسته شود دریغ نخواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای راه تدوین سند برنامه اداره کشور به مسئولین استانها تاکید شد که بررسی خود را با کارشناسان و نخبگان استان انجام دهندزیرا می خواهیم یک کار علمی مبتنی بر دغدغه های بومی با دیدگاه حزبی انجام دهیم.حتی به استانها اشخاص مورد نظر هم معرفی شده اند تا نظرات آنان را جویا شوند و تمامی بزرگوارانی که ما را در این مسیر یاری نماید نامشان در فهرست تدوینگران سند نهایی درج خواهد شد. لیکن جمع بندی نهایی پس از تایید مسئولین استان در مرکزیت حزب صورت خواهدگرفت.

وی درباره ضرورت این اقدام گفت: برنامه های جاری کشور به دقت برسی شده است. مهمترین ویژگی این سند این است که با نگاه بومی منبعث از بطن و متن شهرها و روستاها تدوین می شود. همچنین در سند نهایی،مشکلات برنامه های جاری نیز شرح داده خواهد شد.

https://shoma-weekly.ir/mmgra1