بین الملل

غرب می خواهد از حامیان اسد زهر چشم بگیرد

جناح مخالف اسد، می خواهند با زهر چشم گرفتن از حامیان اسد و نشان دادن اهرم فشار و قدرت، از آن ها امتیاز گرفته و حامیان اسد را وادار به قبول خواسته های خود کنند

چند روزی است که رسانه های غربی در خصوص آماده شدن کشورهایی هم چون انگلیس و امریکا برای حمله به سوریه، تبلیغات سنگینی را به راه انداخته اند. اما آیا غرب به راستی دست به این ریسک بزرگ می زند؟

میز غرب آسیا LHVnews؛ دکتر حسن لاسجردی کارشناس مسائل بین الملل و از اساتید دانشکده مطالعات جهان در گفتگو با خبرگزاری بین المللی LHVnews احتمال حمله به سوریه از طریق غرب را بعید می داند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا حمله ای صورت نمی گیرد اظهار داشت:

"بنابر دلایل متعدد این حمله انجام نمی شود که در مورد مهم ترین دلایل آن، می توان به هزینه های مالی و بی ثبات شدن منطقه اشاره کرد."

وی در ادامه بی ثباتی منطقه را به معنای به خطر افتادن امنیت اسرائیل معنا کرد و در پاسخ به سوال خبرنگار ال اچ وی نیوز مبنی بر چرایی تبلیغات گسترده علیه سوریه افزود:

" هدف اصلی ترساندن حامیان بشار اسد است. دلیل این امر آن بوده که جناح مخالف اسد، می خواهند با زهر چشم گرفتن از حامیان اسد و نشان دادن اهرم فشار و قدرت، از آن ها امتیاز گرفته و حامیان اسد را وادار به قبول خواسته های خود کنند."

https://shoma-weekly.ir/pqjwDI