سیاسی

غرب از ما راضی نمی شود مگر با تبعیت کامل

ما هر کاری کنیم تا آنها از ما راضی شوند، آنها راضی نخواهند شد و باز مسئله تازه ای را مطالبه خواهند کرد مگر آنکه به طور کل تابع آنها باشیم
عضوشورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت:این شعار ها شاید برای کشورهایی توسعه نیافته ای که فرهنگ غنی ایی هم ندارند، جذاب باشد، اما برای کشور ما که پشتوانه قوی فرهنگ ایرانی اسلامی را دارد و تمدن چندین هزاره آن چه در بحث محتوا و چه در ساختار در بالاترین رده است، این دنباله روی معنا ندارد و به سان سر چشمه نشستن و به سراب دیگران نگریستن است.

معاونت امور زنان اخیراً فراخوانی را با عنوان «دستیابی به عدالت جنسیتی » اعلام و تصریح کرد که در نظر دارند به منظور برنامه‌ریزی برای دستیابی به هدف پنجم اهداف توسعه پایدار، اقدام به تدوین گزارش وضع موجود کند، اما هدف توسعه پایدار چیست؟ اهداف توسعه پایدار در سپتامبر 2015 در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسید، یکی از موضوعات مهم این سند تحقق برابری جنسیتی است که اصلاح طلبان در دوره اصلاحات تلاش زیادی برای آن داشتند که در نقطه مقابل عدالت جنسیتی مدنظر مقام معظم رهبری قرار دارد.

در این خصوص یک فعال امور زنان گفت: سازمان ملل و نهادهای همسو با آن، که تفکراتشان از فرهنگ غرب سرچشمه می گیرد طی سالیان گذشته شروع کردند به برگزاری اجلاس و همایش هایی که خروجی آن زیاد مطلوب خانم ها نبوده است.

سرکار خانم دکترلاله افتخاری با بیان اینکه این همایش در جزئیات شاید توفیقاتی داشته اند اما در کلیات همچنان زنان دنیا با مشکلات عدیده ایی روبرو هستند، اظهار داشت: ما نمی بینیم که با اقدامات سازمان ملل، تغییر محسوسی در امور زنان در دنیا رخ دهد، خشونت در باره زنان هر روز بیشتر ار گذشته می شود، آمار اذیت و آزار آنها بالاتر می رود و حقوق شان بیشتر پایمال می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم مجموع این عوامل را باعث بی اعتمادی زنان به این اجلاسها دانست و افزود: سال گذشته در کشور روسیه اجلاسی در خصوص بررسی امور زنان در بالاترن سطح برگزار شد که کمتر سابقه داشته و من هم حضور داشتم، در این اجلاس بر خلاف گذشته، مطالبی مطرح شد که دیگر از جنس سخنان قبلی نبود و بسیار هم مورد توجه قرار گرفت، جنس این سخنان بر خواسته از خواسته های واقعی زنان مانند احترام به کرامت خانواده، تاکید بر فرزند آوری و توجه به جایگاه زن در خانواده بود و به معنای واقعی الگویی مطرح شد که مورد استقبال قرار گرفت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نهم ادامه داد: دنیا تشنه چنین مطالبی است و اینکه الان ما بخواهیم در داخل کشور دنباله روی از الگوهایی بکنیم که قبلا ً آزمونش را پس داده، به نظر من کاری بیهوده و نادرست است.

وی از غنای فرهنگی ایران اسلامی سخن به میان آورد و افزود: این شعار ها شاید برای کشورهایی توسعه نیافته ایی که فرهنگ غنی ایی هم ندارند، جذاب باشد، اما برای کشور ما که پشتوانه قوی فرهنگ ایرانی اسلامی را دارد و تمدن چندین هزاره آن چه در بحث محتوا و چه در ساختار در بالاترین رده است، این دنباله روی معنا ندارد و به سان سر چشمه نشستن و به سراب دیگران نگریستن است.

افتخاری به ارائه الگوی ایرانی اسلامی حمایت از خانواده و زنان به دنیا اشاره کرد و گفت: ما وقتی این طرح ها را ارئه دادیم مورد استقبال قرارگرفت و به آن توجه شد.

وی در پایان به معاونت زنان ریاست جمهوری پیشنهاد داد که به جای آنکه در پی پیاده کردن برنامه های سازمان ملل باشد، برای رفع مشکلات زنان شاغل، زنان سرپرست خانوار، تسهیل ازدواج و تسهیل فرزند آوری اقدام کند و تاکید کرد: ما هر کاری کنیم تا آنها از ما راضی شوند، آنها راضی نخواهند شد و باز مسئله تازه ای را مطالبه خواهند کرد مگر آنکه به طور کل تابع آنها باشیم.


https://shoma-weekly.ir/LVAgib