سیاسی

غدیر کاشت بذر ولایت در دل‌ها است

دبیر حزب موتلفه اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت عید غدیر خم گفت: در عرصه غدیر، حقیقت ولایت در متن دین تعبیه شده است.
رحیم جهانی در جمع خبرنگاران با اشاره به توطئه‌های استکبار برای ایجاد تفرقه بین مسلمین اظهار کرد: غدیر کاشت بذر ولایت در دل‌هاست. امروزه ایادی استکبار از قدرت اسلام به هراس آمده‌اند، از این رو تمام تلاش خود را برای ایجاد تفرقه در بین مسلمین بکار می‌برند.

جهانی وفاق بین مسلمانان جهان را مهم‌ترین عامل شکست دشمنان اسلام نام برد و افزود: وظیفه همه مسلمانان جهان است که با هوشیاری کامل این توطئه خطرناک را خنثی کنند که شناخت متقابل مسلمین از عقاید یکدیگر با مباحث علمی و منطقی و کاملاً برادرانه برای ایجاد ائتلاف و دوستی یکی از مهم‌ترین راه‌های شکست دشمنان است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی آذربایجان‌شرقی توجه به پیام غدیر را ضروری دانست و اظهار داشت: با وجود اینکه جشن‌ها و مراسم‌هایی در نقاط مختلف برگزار می‌شود و این عید مورد اکرام و بزرگداشت قرار می‌گیرد ولی پیام غدیر که همان فرمان حجت ابن الحسن (عج) است، به نظر می‌رسد مظلوم واقع شده و ما که مدعی تشیع در زمان غیبت حضرت مهدی (عج) هستیم، در پایبندی به مفاد این خطبه مرتکب قصور گشته‌ایم و چه بسا وظیفه خود را هنوز آن‌گونه که باید، نشناخته‌ایم و باید در این زمینه بیشتر تلاش کنیم.

وی افزود: کسی که حضرت مهدی (عج) را مولای خود می‌داند، همواره باید در رفتار و کردار خویش دقت داشته باشد تا مورد رضایت ایشان قرار گیرد و مراقب باشد تا مرتکب کوتاهی در ایفای نقش سر سپردگی نگشته و چیزی از حقوق ایشان را پایمال نکرده باشد. باید بدانیم که این کاروان یک‌هزار و 400 ساله که از گذرگاه پر خطر سقیفه عبور کرده، از سپردن میراث جاودانه غدیر به دست ما چه انتظاری دارد؟

جهانی تصریح کرد: باید بدانیم که امروز پرچم سبز غدیر در دست صاحب آن، حضرت ولیعصر (عج) بر بلندای تاریخ می‌درخشد و شیعه مکلف است که با صدایی رسا اعلام کند که اگر در روز غدیر سال دهم هجری در کنار برکه‌ای با علی (ع) دست بیعت داده است، اینک با قلب و جان و زبان و دستش با موعود غدیر هم‌پیمان می شود تا این نبأ عظیم را به نسل‌های آینده برساند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی آذربایجان‌شرقی برگزاری جشن ولایت را مهم عنوان کرد و افزود: تمسک به ولایت امیرالمومنین علی (ع) و برگزاری باشکوه جشن ولایت از جمله خواسته‌های ائمه اطهار (ع) از پیروان و شیعیان است. امروزه هر چه داریم از ولایت است و وظیفه همه ماست که برای ولایت گام برداریم. در خطبه غدیر، پیامبر اکرم (ص) تمام خصوصیات یک حکومت و امامت را تا امام زمان (عج) بیان کردند و بر اهمیت دادن به مردم تأکید کردند، بنابراین مردم باید اطراف ولایت را بگیرند.

https://shoma-weekly.ir/txdhHQ