سیاسی

غدیر، عقبه ایدئولوژیک انقلاب اسلامی است

قائم مقام دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر گفت: غدیر عقبه ایدئولوژیک انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران است
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی بنیاد بین‌المللی غدیر، محمدنبی حبیبی به بیان نکاتی درباره اثرات و اهمیت راهبردی واقعه غدیر پرداخت و افزود: اینکه خداوند قادر متعال خطاب به حضرت رسول اکرم (ص) می‌فرماید که اگر پیام او راجع به وصایت و امامت حضرت علی‌بن‌ابیطالب بعد از پیامبر را ابلاغ نکند، رسالت خود را انجام نداده است، نشاندهنده اهمیت والای پیام غدیر است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: به خصوص اینکه بعد از این ابلاغ، اکمال دین و اتمام نعمت برای امت اسلام از حضرت احدیت اعلام می‌شود (آیات ۶۷ و ۳ سوره مائده)، منشأ امامت و وصایت حضرت علی بن‌ابیطالب و سایر ائمه معصومین علیهم‌السلام همانجایی است که اصطفاء پیامبران الهی ریشه در آن دارد. همچنین یکی از اثرات این پیام در عصر حاضر وقوع پیروزمندانه انقلاب اسلامی ایران است.

وی گفت: موضوع ترویج و توسعه و تعمیق فرهنگ حکومتی و سایر ابعاد غدیر مهمترین وظیفه دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های انقلاب اسلامی است.

حبیبی افزود: وظیفه تبلیغ و تعمیق اندیشه غدیر منحصر به دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های رسمی کشور نیست، بلکه در مرحله اول عامه مسلمانان به‌خصوص شیعیان این وظیفه را بر عهده دارند و با اقدامات و برنامه‌هایی که در دستور کار این بنیاد است، ان شاء الله بستر‌های لازم برای همکاری و مشارکت مردمی فراهم خواهد شد و بحمدالله امسال شاهد استقبال خیلی بهتر و بیشتری از سوی مردم هستیم.

وی گفت: البته همۀ دهه‌ها دهه امامت و ولایت است. در این دهۀ خاص، مطرح کردن بیشتر و فرهنگ کردن مشخصات حکومت غدیری و بیان خصوصیات امام جامعه اسلامی بر اساس کتاب خدا و سنت رسول الله (ص) از اولویت ویژه برخوردار است.

وی افزود: اگر از ابتدای بعد از رحلت پیامبر اسلام (ص) چنین توجهی معمول می‌شد، جیره خواران طرفدار جانوری مثل حجاج بن یوسف ثقفی و نظیر او جرأت دادن لقب امیرالمؤمنین (ع) به خود را پیدا نمی‌کردند و جامعه بسیار متفاوتی از جامعه امروز داشتیم.

https://shoma-weekly.ir/yMgQVJ