سیاسی

عواقب حادثه منا باعث سقوط دولت سعودی خواهد شد

دولت عربستان اگر دست از غرور بر دارد و در برابر حقوق بین الملل تسلیم شود ، حداقل می تواند تا درصدی خودش را نجات دهد و عواقب این کار بدون شک باعث سقوط دولت سعودی خواهد شد.
فعال سیاسی تصریح کرد : فاجعه منا یک حادثه یا رویداد نیست بلکه یک فاجعه در عملکرد دولت عربستان سعودی است.

بادامچیان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در حاشیه مراسم تشییع پیکر جان باختگان فاجعه منا گفت : از نظر حقوق بین المللی و تمام موازین حقوقی و عقدی وعلمی آنها باید پاسخگو باشند و طبیعی است که برای این کار خود دولت عربستان کافی نیست زیرا مقصر است و همه کشورهایی که دچار آسیب شده اند دراین فاجعه در مقابل شهروندانشان متعهدند و باید پیگیر باشند.

بادامچیان ادامه داد : باید از طریق کمیته حقیقت یاب و از نظر حقوقی برای جبران خسارت ، غرامت و مجازات عاملان و کسانی پیگیری شود و انهایی که در این قضیه کوتاهی کرده اند و باعث این حادثه عظیم در روز عید قربان شدند باید پاسخگو باشند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد : دولت عربستان اگر دست از غرور بر دارد و در برابر حقوق بین الملل تسلیم شود ، حداقل می تواند تا درصدی خودش را نجات دهد و عواقب این کار بدون شک باعث سقوط دولت سعودی خواهد شد.

بادامچیان درباره موضع گیری ایران گفت : موضع گیری خیلی روشنی داریم . رهبر، دولت و بقیه مسئولان موضع گیری اولیه را نشان دادند تا حقایق روشن شود و دولت عربستان هم نمی تواند این مسئله را نادیده بگیرد.

وی اضافه کرد : عربستان تنها با دولت ها روبرو نیست بلکه با امت اسلام مواجه است و یک و نیم میلیارد مسلمان می پرسد چرا و به چه علت این اتفاق افتاده است و چرا این همه جمعیت قربانی شدند و چرا این همه دروغ ؟

بادامچیان اظهار داشت : در آمار اولیه می گویند 719 قربانی اما واقعیت چیز دیگری شد و یکی از اشتباهات آل سعود همین است ، باید عذرخواهی کنند ، حلالیت بطلبند و در صدد جبران باشند.

وی گفت : عواقب این فاجعه ابعاد مختلفی دارد و باید مواضع محکم خود را با حرکت و آهنگ ولایت حفظ کنیم.

https://shoma-weekly.ir/ztqS7f