سیاسی

عمده گرانیهای بازار برعهده دولت است

احمد کریمی اصفهانی: اگر دولت بخواهد کار درستی انجام دهد، بهترین کار این است که از هر نوع دخالتی در بازار خودداری کند، چرا که دخالت دولت در بازار جز اینکه وضعیت را وخیم تر کرده و تورم را اضافه کند، نتیجه دیگری به دنبال ندارد.

احمد کریمی اصفهانی در گفت و گو با خبرنگار زندگی، درباره  گرانی های اخیر بازار و اعلام معاون اول رییس جمهور مبنی بر اینکه دولت برنامه ای برای کنترل بازار ندارد، گفت:  اگر دولت بخواهد کار درستی انجام دهد، بهترین کار این است که از هر نوع دخالتی در بازار خودداری کند، چرا که دخالت دولت در بازار جز اینکه وضعیت را وخیم تر کرده و تورم را اضافه کند، نتیجه دیگری به دنبال ندارد.
عضو هیات نظارت حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه «دولت باید خیلی زودتر از اینها برای مهار گرانی وارد میدان می شد»، تاکید کرد: البته مسئولیت وضعیت گرانی های بازار تا به امروز بر عهده دولت است و عمده گرانی های موجود در بازار نیز به دلیل همین دخالت های دولت تفسیر می شود.
وی با بیان اینکه « دولت نه تنها به دنبال دخالت در بازار کالا بلکه دخالت در اتحادیه ها و مجامع است»، گفت:  نظر دولت در این است که اتحادیه های دولتی را ساماندهی کند؛ اما اگر دولت بخواهد در کار هیات مدیره ها نیز دخالت داشته باشد، طبیعی است که این  وضعیت بحرانی تر می شود.
عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری خاطر نشان ساخت: به اذعان معاون اول رئیس جمهور، دولت نه تنها نمی تواند در کنترل قیمت برنامه ریزی کند بلکه بهتر است برخی صحبت ها نیز از سوی مقامات دولتی ابراز نشود.
عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه «سیاست گذاری بازار به عهده دولت است اما این سیاست گذاری نیز باید تفسیر شود»، اظهار کرد: دولت نباید در هر کاری ورود پیدا کند، عرضه باید جوابگوی تقاضا باشد و آن مقداری که در داخل تولید داریم  باید حمایت شود؛ در سوی مقابل کمبود بازار نیز باید از طریق واردات انجام شود و وارد کردن کالاهای اساسی نیز نیازمند صدور مجوز واردات است. بنابر این دولت باید از طریق وزارت خانه های مربوطه در این زمینه اقدام کند و برای تامین ارز از طریق بانک مرکزی نیز تدابیر لازم را اتخاذ کند.


https://shoma-weekly.ir/wX1gtq