سیاسی

علما در برابر نفوذ دشمن وظایف خطیری دارند

اگر ماموریت انبیاء حفظ، نشر و توسعه دین است، علما وظیفه دارند مجاهد و مدافع بپرورانند و شکر خدا در کشور ما امام خمینی(ره) پیروز و مقام معظم رهبری امروز مدافع‌پرور هستند و انسان‌های اهل کتاب را تربیت می‌کنند و به آنها این توجه را می‌دهند که عظمت دفاع را بشناسند.
آیتالله موحدی کرمانی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز در مراسم ترحیم آیتالله ابوالقاسم خزعلی، با طرح این پرسش که ابزار نفوذ در میان مردم چیست، گفت: وظیفه عالمان این است که ببینند پیامبر(ص) چه چیزی داشت که به برکت آن در جامعه تحول ایجاد کرد تا مردم دوران جاهلیت 180 درجه تغییر کردند. علمای ربانی به این موضوع توجه دارند که وظیفه خطیری دارند. آنها مقاومند و در مقابل ظالم میایستند و در صورت احساس خطر و خلاء در بدنه جامعه به آن بیتفاوت نیستند و محکم میایستند.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری درباره جایگاه علما در میان مردم گفت: پیامبر(ص) میفرمایند علمای ربانی حجتهای من بر شما مردم هستند و مردمی که گرفتار غیبت در عصر امام زمان(عج) هستند، تنها دسترسیشان علمای ربانی است. لذا علمای ربانی برای مردم حجت هستند و نمایندگان و حجت حضرت مهدی(عج) محسوب میشوند.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: اگر ماموریت انبیاء حفظ، نشر و توسعه دین است، علما وظیفه دارند مجاهد و مدافع بپرورانند و شکر خدا در کشور ما امام خمینی(ره) پیروز و مقام معظم رهبری امروز مدافعپرور هستند و انسانهای اهل کتاب را تربیت میکنند و به آنها این توجه را میدهند که عظمت دفاع را بشناسند.

وی با بیان اینکه خدمات آیتالله خزعلی قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در شورای نگهبان و مجلس خبرگان فراموش ناشدنی است، اظهار داشت: شدت در مقابل کفر، نفاق و استکبار از خصایص آیتالله خزعلی بود و درمقابل دشمنان داخلی و خارجی محکم ایستادگی میکرد.

https://shoma-weekly.ir/G50mAI