بین الملل

علل بحران در انتخاب رئیس مجلس نمایندگان آمریکا

انتخاب رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نشانه دیگری از بحران های همه جانبه آمریکاست.

15 بار رای گیری و اختلاف در حزب جمهوریخواه که 220 رای یعنی 2 رای بیشتر از 218 رای لازم دارد و بالاخره انتخاب مک کارتی با 216 رای یعنی کمتر از حد نصاب و سست بودن رئیس مجلس آمریکا در آینده بحران را تشدید می کند.

اگر این اتفاق در مجلس شورای اسلامی ایران اتفاق می افتاد، رسانه های غربی و اصلاح طلبان افراطی داخلی طوفان بپا می کردند ولی چون این حضرات غربزده هستند صدایشان در نیامد و روزنامه شرق تحلیل کرد ( رستگاری در نیمه شب ! ! ) یعنی رستگاری و به عربی فلاح در نیمه شب با این انتخاب افتضاح، رستگاری است و نمایندگان آمریکا هم المفلحون هستند ! !

این همه بحران از چه پدید آمده است:

1 از اختلاف شدید در هیات حاکمه پشت پرده آمریکا که دیکتاتوری جمعی و مشترک داشته اند و بحران همه جانبه آمریکا، آنها را دچار اختلاف و درگیری کرده است.

2 بی اعتباری چهره های موثر حاکمیت در آمریکا مانند بایدن و معاون اولش خانم هریس، ترامپ، مک کارتی و جان بولتون و نارضایتی جامعه آمریکا از آنها.

3 شکست های پی در پی آمریکا در ایران و منطقه غرب آسیا، در اوکراین، ورشکستگی سنگین و جبران ناپذیر آمریکا که پیامدهای این شکست ها در حاکمیت و حکومت آمریکا همین پیامدها را دارد.

4 شکست و بی اعتباری نظام لیبرال دموکراسی سرمایه داری غرب که قدرت دو حزب و مسئولان برخاسته از این نظام را از بین برده و مردم امریکا و اروپا در پی نظام رهایی بخش نوینی هستند.

https://shoma-weekly.ir/NcQ32d