بین الملل

علت نگرانی بی بی سی برای خبرنگار روزنامه شرق چیست؟

در جریان فوت مهسا امینی، برخی از روزنامه های اصلاح طلب همچون شرق به یکی از منابع اصلی رسانه های بیگانه برای حمله به نظام تبدیل شدند . این رسانه اصلاح طلب با انتشار مطالبی پیرامون مرگ مرحومه مهسا امینی به تهیه ی خوراک برای رسانه های معاند پرداخت. به همین دلیل هم یکی از خبرنگاران این روزنامه به نام نیلوفر حامدی بازداشت شد، پس از بازداشت این خبرنگار ، بی‌بی‌سی فارسی با عصبانیت به این اقدام واکنش نشان داد. واکنشی که در هفته های اخیر برای چندمین بار تکرار شده است.

رسانه ضدایرانی بی بی سی طی مطلبی در همین رابطه می نویسد: " روزنامه شرق در توئیتر خود تولد نیلوفر حامدی خبرنگار این روزنامه که در اعتراضات اخیر بازداشت شده را تبریک گفته است. نیلوفر حامدی از نخستین خبرنگارانی بود که با حضور در بیمارستان کسری درباره برخورد نیروهای امنیتی با معترضان اطلاع رسانی کرد..در جریان اعتراض‌های اخیر نیروهای امنیتی به روال سابق دست به بازداشت شماری از خبرنگاران و عکاسان زدند.

روزنامه شرق با همرسانی این ویدئو نوشته است "یک ماه است که نیلوفر در بازداشت است و صندلی‌اش در تحریریه روزنامه خالی ست...ما امید داریم که نیلوفر و همه خبرنگاران و روزنامه نگاران به زودی به تحریریه‌های خود برگردند"

حمایت رسانه های ضد ایرانی از خبرنگاران اصلاح طلب این سوال را در ذهن ایجاد می کند که مگر افراد دستگیر شده خبرنگاران نیابتی بی بی سی فارسی هستند که این رسانه به صورت مکرر نسبت به بازداشت آنها اعتراض می کند؟

این یک واقعیت است که بسیاری از خبرنگاران روزنامه های اصلاح طلب در حال حاضر مشغول فعالیت در رسانه های ضد انقلاب هستند، همانگونه که در سال‌های گذشته یکی از خبرنگارانی که پیش از آن در رسانه‌های اصلاح طلب فعال بود و مدتی بود که به رسانه‌های معاند پیوسته بود در یادداشتی در سایت ضدانقلاب «روزآنلاین» نوشته بود:"من در داخل ایران هم حقوق ریالی داشتم و هم حقوق دلاری، حقوق ریالی را از رسانه اصلاح‌طلب می‌گرفتم و حقوق دلاری را از فعالین جریان برانداز در خارج از کشور."

رسانه های جریان اصلاح‌طلب در اغتشاشات اخیر با خط‌گیری از غربی‌ها روح و روان جامعه را هدف قرار دادند و به جای واکنش مؤثر در ایجاد امنیت خاطر در جامعه، به ایجاد ناامنی و اغتشاش در جامعه دامن زدند ، پر واضح است که در هر جامعه ای برخورد با اخلاگران امنیت روانی جامعه امری بدیهی و ضروری است.

https://shoma-weekly.ir/5OkaU1