سیاسی

علت عدم توفیق انقلاب لیبی و تونس فقدان رهبری بود

مانی که انقلاب تونس در شرف پیروزی بود، با هیئتی چینی ملاقات داشتیم که اذعان می کردند انقلاب ایران رهبری داشت که برای پیروزی و اداره این انقلاب [کفایت می کرد] و نمی دانیم انقلاب لیبی و تونس با فقدان یک رهبر به چه سرنوشتی دچار خواهد شد! و دیدیم که چگونه رهبری حضرت امام-ره- پیروزی انقلاب اسلامی را مدیریت کرد
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در ویژه برنامه "بهار انقلاب" که به مناسبت سالروز بازگشت حضرت امام(ه) به میهن روانه آنتن رادیو گفت وگو شد، با ذکر خاطره ای از لغو حکومت نظامی در روز 21 بهمن ماه اظهار کرد: امام-ره- فرمودند که بروید به مردم بگویید که حکومت نظامی نیست و به خیابان ها بریزند.

محمدنبی حبیبی با حضور در استودیوی پخش زنده "بهار انقلاب" گفت: «اگر جامعه ای فاقد امام باشد، مشخص نیست ظرفیت و توان خود را چگونه باید به کار گیرد!؟ و بنده معتقدم دو پتانسیل مهم و تعیین کننده ایمان به خداوند متعال و وحدت کلمه ملت، به تنهایی کار را به سامان نمی رساند و اگر رهبری حضرت امام-ره- نبود، این ظرفیت هدر می رفت.»

وی ادامه داد: «زمانی که انقلاب تونس در شرف پیروزی بود، با هیئتی چینی ملاقات داشتیم که اذعان می کردند انقلاب ایران رهبری داشت که برای پیروزی و اداره این انقلاب [کفایت می کرد] و نمی دانیم انقلاب لیبی و تونس با فقدان یک رهبر به چه سرنوشتی دچار خواهد شد! و دیدیم که چگونه رهبری حضرت امام-ره- پیروزی انقلاب اسلامی را مدیریت کرد.»

حبیبی در خصوص اشارات حضرت امام(ره) به عنایت صاحب الزمان(عج) گفت: «آقای موسوی کاشانی که امروز امامت مسجد النبی-ص- نارمک را عهده دار هستند نقل می کردند که در روز 21 بهمن قرار بر حکومت نظامی بود. این خبر به حضرت امام-ره- رسید و در جلسه با برخی آقایان فرموده بودند که می خواهند لغو حکومت نظامی را اعلام کنند!»

وی اظهار کرد: «آقای کاشانی می گفتند بنا بر اطلاعاتی که در دست داشتیم، ارتش قصد خونریزی چند هزار نفری داشت و اگر مردم به صحنه می آمدند، همگی کشته می شدند. شهید شاه آبادی، شهید مطهری، شهید شیخ فضل اله محلاتی و... در جلسه حاضر بودند و گفتند که در مشاوره ها نتوانستیم امام-ره- را متقاعد کنیم.»

حبیبی در ادامه نقل این خاطره به ماموریت یافتن شهید مفتح به منظور جا به جایی حضرت امام(ره) از بیت ایشان به مدرسه رفاه اشاره کرد و افزود: «آقای موسوی می گویند قرار شد آیت اله طالقانی وارد اتاق امام-ره- شوند تا ایشان را از نظرشان منصرف کنند... [ولی بعد از جلسه دیدیم شهید مطهری در حالتی پر التهاب و هیجان لاحول ولا قوه الی بالله العلی العظیم را تکرار می کنند].»

وی ادامه داد: «[در آن جلسه امام-ره- به آیت اله طالقانی به این مضمون فرموده بودند] که آقای طالقانی اگر نبودن حکومت نظامی امر صاحب الزمان باشد، چه؟! شهید مطهری فرمودند وقتی آیت اله طالقانی حرف آخر را شنیدند، سکوت کردند و فرمودند بنده نیز حق مخالفت ندارم و امام-ره- فرمودند که بروید به مردم بگویید که حکومت نظامی نیست و به خیابان ها بریزند.»

https://shoma-weekly.ir/qRFrvd