سیاسی

علت دلسردی مردم انتخاب تقلیدی در انتخابات گذشته مجلس بود

افتخاری در مورد دلسری مردم از انتخابات اظهار کرد: علت این دلسردی این است که مردم انتخاب تقلیدی داشته اند اگر انتخاب آنها صحیح و با بررسی های روشن بود به نتیجه بهتری می رسیدند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: مردم با حضور و مشارکت پر رنگ خود در انتخابات می توانند در انتخاب افراد پاک دست، شایسته و کارآمد اقدام کنند و از این راه در حل مشکلات خود گامی موثر بردارند.

«لاله افتخاری» در گفتگو با خبرنگار احزاب خبرگزاری شبستان در مورد پیش بینی ها از کمرنگ شدن مشارکت مردمی گفت: همیشه نزدیک به انتخابات از اینگونه بحثها وجود دارد عده ای باج خواهی، سهم خواهی و تهدید می کنند و عده ای نیز ساز مخالف می زنند و برخی هم واقعیتها را می بینند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: دشمن نیز به این حاشیه ها به نفع خود دامن می زند اما آنچه ضروری به نظر می رسد این است که مردم پای صندوق های رای بیایند و انتخاب اصلح داشته باشند.

وی در مورد دلسری مردم از انتخابات اظهار کرد: علت این دلسردی این است که مردم انتخاب تقلیدی داشته اند اگر انتخاب آنها صحیح و با بررسی های روشن بود به نتیجه بهتری می رسیدند.

این فعال اصولگرا اظهار کرد: انتظار می رود مردم مانند گذشته پای صندوق های رای بیایند و مشارکت و حضور خود را اعلام کنند تا دیگران برای آنها انتخاب نکنند.

نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: اقدامات قوه قضاییه و سایر نهادها نشان می هد که انقلاب اسلامی به بلوغ کاملی رسیده است و می تواند خود نظارتی در بالاترین مرتبه مسئولان داشته باشد و شاهد نوعی پالایش در درون نهادها و سازنهای نظام اسلامی هستیم.

وی گفت: شرایط اقتصادی می تواند به مشارکت حداکثری مردم و انتخاب با بینش و اصلح آنها کمک کند. مردم باید محکمتر از گذشته حضور خود را در انتخابات اعلام کنند و نسبت به انتخاب افراد پاک دست، شایسته و کارآمد اقدام کنند تا بتوانند برای حل مشکلات خود گامی موثر بردارند.

افتخاری ادامه داد: به هر صورت افرادی انتخاب می شوند اما وقتی ما به عنوان اعضای این جامعه پای صندوق های رای نیاییم ممکن است افرادی پای صندوق های رای بیایند که با شاخص ها و معیاری ها افراد همخوانی نداشته باشد و پس از این نمی توان انتظاری از انتخاب دیگران داشت.

افتخاری اظهار کرد: اما وقتی با شناسایی ، بینش و حمایت افراد را انتخاب می کنیم این نگرش به انتخاب افراد کارآمد کمک می کند.

https://shoma-weekly.ir/2boSqa