سیاسی

علت اصلی شکست اصلاح طلبان در مسئولیتها انحصارطلبی است

جریان های انحصارطلبانه و جریان های که خارج خط امامت همواره دیگران را در تقابل با خود می بینند و به همین دلیل در پی این هستند تا وانمود کنند،‌ مردم آنها را قبول کرده و دیگران را رد کرده یا پس زده اند. چنین ذهنیت غلطی در حالی است که در برهه هر انتخاباتی مردم شخص یا گروه هایی را بر دیگران ترجیح می دهند،‌ ضمن اینکه احترام دیگران را هم دارند. این رویکرد اشتباه و خسارت توسط اصلاح طلبان،‌ لیبرال ها و سایر گروه ها و چهره هایی که به مانند تفکر اصلاح طلبی فکر می کنند، به این دلیل است که آنها دیگران را به چشم دوست نمی بیند و همه را به چشم رقیب می بینند
اسدالله بادامچیان نایب رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: اگر اصلاح طلبان اعتبار و موقعیتی در جامعه داشتند، حتما از عارف حمایت می کردند و دلیلی نداشت که روحانی را نامزد مورد اعتماد خود معرفی کنند. چیزی که الان ما شاهدش هستیم،‌ این است که جریان اعتدال که از عناصر اصلاح طلب استفاده ابزاری کرد و همچنان می کند و در عرصه هست و همچنین می بینیم که برخی از اصلاح طلب ها مکررا از اینکه روحانی را مورد حمایت قرار داده اند، اظهار پشیمانی می کنند و از کمترین فرصت ها هم برای مخالفت با دولت دریغ نمی کنند. همچنین در بی اعتباری جریان اصلاحات همین بس که فرد اصلی اش در راه پیمایی های مردمی و در صحنه های دیگر مردمی نمی تواند حاضر باشد، چون به نظر من تحمل نگاه های منفی مردم را ندارد. پس اینکه شما از بازگشت اصلاحات حرف می زنید، نمی تواند حرف صحیحی باشد.

اسدالله بادامچیان در گفت وگو با تیترامروز ادامه داد: به آنهایی که روی کار آمدن روحانی را ضعف دولت های نهم و دهم می دانند، باید گفت اگر دلیل روی کار آمدن هر دولتی را در ضعف دولت قبلی اش بدانیم، پس دولت اصلاحات شدیدا ضعیف و ناکارآمد بود که دولت بعدی اش با شعارهای ضد اصلاحات و اصلاح طلبی رای بالایی آورد و تشکیل همهِ‌ مجالس بعد از مجالس دوره سوم و ششم هم ریشه در ضعف و کارنابلدی این دو مجلسی بود که با حضور اصلاح طلبان و همچنین فعالین طیفی که از اول انقلاب و استقرار جمهوری اسلامی با خط اصیل امام خمینی و اسلام ناب فاصله داشتند، تشکیل شده بودند.

نایب رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به سوال اینکه چرا اصولگرایان بعد از یک دهه تجربه توام با برنده شدن در انتخابات مختلف، به یکباره در هر انتخاباتی که از سال 92 برگزار شد، قافیه را به رقیب باختند، اظهار داشت؟ در هر انتخابات آزادی، رای مردم و هر رای آوری ای معمولا «ترجیحی» است و مردم به ندرت رای حذفی می دهند. به این معنی که اگر اکثریت اول مردمی که در انتخابات شرکت کرده اند، عده ای باشند،‌ اکثریت دوم را باید متعلق به مردمی ربط داد که حائز رای دوم شده اند. اما متاسفانه جریان های انحصارطلبانه و جریان های که خارج خط امامت همواره دیگران را در تقابل با خود می بینند و به همین دلیل در پی این هستند تا وانمود کنند،‌ مردم آنها را قبول کرده و دیگران را رد کرده یا پس زده اند. چنین ذهنیت غلطی در حالی است که در برهه هر انتخاباتی مردم شخص یا گروه هایی را بر دیگران ترجیح می دهند،‌ ضمن اینکه احترام دیگران را هم دارند. این رویکرد اشتباه و خسارت توسط اصلاح طلبان،‌ لیبرال ها و سایر گروه ها و چهره هایی که به مانند تفکر اصلاح طلبی فکر می کنند، به این دلیل است که آنها دیگران را به چشم دوست نمی بیند و همه را به چشم رقیب می بینند و از این رو هرگاه مسئولیتی را در حیطه اختیارهای خود می بیند، نیروهای موثر و کارآمد گروه های دیگر را به همکاری دعوت نمی کنند که باید اذعان داشت که علت اصلی شکست شان همین رویکرد غلط یا بهتر است اینطور بگوییم که بسیار غلطشان است.

اسدالله بادامچیان در پایان گفت:انشاءالله همه گروه ها بتوانند در خدمت به نظام جمهوری اسلامی،‌ کشور ایران و ملت بزرگ و هوشمند ایران به جای درگیری ها و جدل های سیاسی جناحی که گاها انگیزه قدرت طلبی و انحصارطلبی دارد، همه با هم در راستای اهداف انقلاب اسلامی و رهنمودهای ولی امر مسلمین کار کنند تا بتوانند از این طریق در کاهش بدی ها و زیاد شدن خوبی ها موثر باشند.

https://shoma-weekly.ir/8KqOIv