سیاسی

عقب‌ماندگی کشور در اقتصاد فرهنگی جز با مدیریت جهادی قابل جبران نیست

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: در شرایط فعلی کشور مدیریت عادی نمی‌تواند عقب‌ماندگی ما در عرصه اقتصاد فرهنگی را جبران کند و تنها با مدیریت جهادی می‌توان این عقب‌ماندگی را جبران کرد.
محمدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به نامگذاری سال 93 از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» گفت: اگر به سخنان رهبر انقلاب در چند سال گذشته توجه شود، می‌بینیم که ایشان همواره بر داشتن پیوست فرهنگی برای همه فعالیت‌ها در کشور تأکید داشتند.

وی ادامه داد: ایشان در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی داشتند، گفتند که هر فعالیت اقتصادی و اجتماعی در کشور بدون داشتن پیوست فرهنگی امکانپذیر نیست چون تحقق این فعالیت‌ها به انجام کار فرهنگی نیاز دارد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با تأکید بر اینکه همه فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی باید در جهت آرمان‌های فرهنگی انقلاب باشد، اظهار داشت: وقتی به اهداف انقلاب اسلامی نگاه می‌کنیم، می‌بینیم اصل انقلاب برای ارتقای کمالات انسان، حرکت به سوی خدا و انسان‌سازی است.

ترقی اضافه کرد: اگر هدف عالی رسیدن انسان به خدا در جمهوری اسلامی و فعالیت‌های آن مورد توجه نباشد امکان حرکت به سوی انحراف و سوق پیدا کردن کشور به سوی اهداف کشورهای سکولاریستی وجود دارد.

وی با بیان اینکه اقتصاد در کشور یک وسیله است نه هدف ادامه داد: در واقع اقتصاد وسیله‌ای برای رسیدن به ‌آرمان‌های فرهنگی است و این دو مورد باید همراه یکدیگر باشند تا جهت‌گیری‌هایی که در فرهنگ مورد توجه است در اقتصاد نیز مورد توجه قرار گرفت.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه با اشاره به شاخصه‌های مورد نیاز تحقق آرمان‌های فرهنگی در موضوع اقتصاد گفت: اولین نکته این است که حرکت ما در اقتصاد هدف نباشد بلکه وسیله‌ای برای رسیدن به آرمان‌های فرهنگی تلقی شود.

ترقی افزود: نکته دوم این است که عدالت را به عنوان یک ارزش مورد توجه اسلام در موضوع اقتصاد تحقق ببخشیم.

وی رشد جامعه به سمت آرمان‌های انقلاب را شاخصه‌ سوم در زمینه فرهنگی شدن اقتصاد خواند و افزود: اقتصاد بر اساس فرهنگ باید بتواند دنیا و آخرت انسان‌ها را تأمین کند نه آنکه تنها به دنیای افراد جامعه توجه شود.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی رسیدن به هدف همراه شدن اقتصاد با فرهنگ را بدون مدیریت جهادی غیر قابل دستیابی خواند و خاطرنشان کرد: در این شرایط مدیریت عادی نمی‌تواند عقب‌ماندگی ما در این عرصه را جبران کند.

https://shoma-weekly.ir/PbJ7t5