سیاسی

عقبه اصلی جمهوری اسلامی ایران در تفکر غدیری است

قائم مقام دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر با بیان اینکه عقبه اصلی جمهوری اسلامی ایران در تفکر غدیری است، گفت: ما به برکت غدیر و امیرالمومنین است که چنین موقعیتی پیدا کرده‌ایم.
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمدنبی حبیبی قائم مقام دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر در اجلاس سالانه دبیران اجرایی بنیاد بین المللی غدیر که در وزارت کشور برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله خزعلی گفت: خصوصیت مثال زدنی آیت الله خزعلی این بود که ایشان در مستحبات بسیار مقید بود و از اشرافی گری تنفر داشت.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: آیت الله خزعلی در ارتباط با امام از مرحله دوست داشتن گذشته بود و عاشق شخصیت امام بوده است و پایبندی به ولایت یک ریشه عمیق در تمام وجود وی داشت.

وی گفت: همتی که آیت الله صدیقی در حال حاضر در بنیاد بین المللی غدیر انجام می دهد مانند همت آیت الله خزعلی است.

حبیبی بیان کرد: در حال حاضر یک برداشتی از تشیع و جمهوری اسلامی ایران و حتی در ذهن دشمنان ما شکل گرفته است و ان این است که جمهوری اسلامی ایران از یک منطق، عقل و تقیدات مشخصی برخوردار است و در معادلات بین المللی این موضوع به تدریج در حال رشد است.

وی ادامه داد: آنها می گویند در جمهوری اسلامی ایران یک عده ادمهای عاقل و در راس آنها رهبری حکومت را اداره می کنند که گرچه ما با آنها دشمنی داریم و حداقل اقداماتی آنها قابل پیش بینی است و آنها این تصور را در مورد حکومت فاسق و فاجر عربستان ندارند و برداشتشان این است که آنها بی عقل هستند.

وی بیان کرد: برداشت آمریکاییها از حکومت عربستان این است که گرچه افسار آنها یعنی حکومت عربستان در دست امریکاست و منافع نامشروع آنها را تامین می کند اما خود حکومت عربستان می تواند یک معضل برای آمریکا باشد.

قائم مقام دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر تصریح کرد: حکومت جمهوری اسلامی ایران یک حکومت شیعی چارچوب دار و عقلگرا در جهان تلقی می شود و آنها ته دلشان نیز برای ما احترام قائلند گرچه ممکن است به زبان هرزشان چنین چیزی را نیاورند.

وی تاکید کرد: عقبه اصلی جمهوری اسلامی ایران در تفکر غدیری است و ما به برکت غدیر و امیرالمومنین است که چنین موقعیتی پیدا کرده‌ایم.

حبیبی خاطرنشان کرد: تلاش ما در بنیاد بین المللی غدیر این است که غدیر توسعه شایسته پیدا کند و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نیستیم.

https://shoma-weekly.ir/wCos6i