بین الملل

عضو کنست رژیم صهیونیستی: قطر به تمام معنای دشمن ما است شکایت برادر ابومهدی از برخى مقامات آمریکایی و عراقی هزینه‌های کمرشکن اوکراین پای ناتو برد ایران مقابل ولز، فضای مجازی چین را تسخیر کرد غرب خط قرمز توئیتر کنایه گازی اردوغان به اروپا آمار قتل عام بن‌سلمان در یمن جام جهانی نفرت

عضو کنست رژیم صهیونیستی: قطر به تمام معنای دشمن ما است

عمیحای شیکلی در توییتی در حساب شخصی خود به دو زبان عربی و عبری عنوان کرد که قطر یک کشور اسلامی، دیکتاتور، تندرو و ضد یهودی است.

او همچنین مدعی شد که قطر به شدت در حال سرکوب و نقض حقوق بشر است.

شیکلی مدعی شد که قطر نسخه سنی مذهبِ ایران و حامی اصلی حماس و اخوان المسلمین و برخی گروه‌های دیگر است.

وی خطاب به صهیونیست‌هایی که در حاشیه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر دریافتند که به رغم عادی‌سازی روابط با برخی کشورها، هیچ جایی در میان امت اسلامی و عربی ندارند و کسی آن‌ها را تحویل نمی‌گیرد، عنوان کرد که نباید امید خود را از دست بدهید، زیرا قطر یک دشمن به تمام معناست!

این اظهارات بیانگر خشم شدید صهیونیست‌ها از طرد صهیونیست‌ها در قطر، حمایت‌های گسترده از مساله فلسطین و بی‌اعتنایی ملت‌های عربی و حتی غیرعربی به طرح شوم عادی‌سازی روابط با این رژیم اشغالگر است.

در روزهای اخیر تصاویر منتشر شده در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی حاکی از تحریم گسترده رسانه‌های صهیونیستی از سوی تماشاگران جام جهانی است، این اقدام نه به صورت دولتی بلکه کاملاً برآمده از خواست مردم جهان عرب و کشورهای اسلامی بوده، مسأله‌ای که صهیونیست‌ها را بسیار برافروخته ساخته است.


شکایت برادر ابومهدی از برخى مقامات آمریکایی و عراقی

محمدحسن جعفر، برادر ابومهدی المهندس، نائب رئیس الحشدالشعبی عراقى از برخى مقامات آمریکایی و عراقی به اتهام دست داشتن در ترور شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس شکایت کرد. ترامپ، مایک پمپئو، مصطفی الکاظمی، سفیر سابق آمریکا در عراق و ضیاء الموسوی سرپرست اطلاعات نظامی عراق در لیست این شکایت قرار دارند.

هزینه‌های کمرشکن اوکراین بای ناتو

دبیرکل ناتو با اذعان به اینکه حمایت مالی و نظامی غرب از اوکراین برای شهروندان اروپا پرهزینه بوده است، هشدار داد که مردمان این قاره دوران سختی پیش‌رو دارند. مقام‌های اروپایی ناشناس به طور خصوصی به رسانه‌های محلی اروپایی در مورد اقدامات آمریکا گلایه کرده و واشنگتن را به سودجویی از درگیری در اوکراین از طریق فروش انرژی و سلاح متهم کرده‌اند.
برد ایران مقابل ولز، فضای مجازی چین را تسخیر کرد
رسانه‌های چینی در روزهای اخیر پس از پیروزی تیم ملی کشورمان واکنش‌های زیادی به این مسأله نشان دادند و نسبت به آن ابراز خوشحالی کردند.چانگ هوا سفیر چین در ایران با اشاره به پیروزی در برابر ولز نوشت: «مردم چین به مسابقه تیم ملی ایران در جام جهانی توجه زیادی دارند و برای پیروزی ایران تبریک می‌گویند.» همچنین در تصویری که سفیر چین در توئیتر خود استفاده کرده،‌ پیروزی تیم ملی ایران برابر ولز با بیش از ۳۳۰ میلیون بازدید، در صدر عناوین پربازدید شبکه‌های اجتماعی چین قرار گرفته است. این بازدید بالا نشان می‌دهد مردم و رسانه‌های چینی به دنبال کردن بازی‌های ایران علاقه‌مندند.

غرب خط قرمز توئیتر

پس از شکست دیشب بلژیک از مراکش، ویدیوهایی از آغاز درگیری و خشونت بین مهاجران مراکشی و بلژیکی‌ها در بروکسل پایتخت این کشور مخابره شد. تعداد زیادی مراکشی مهاجر عمدتا شیعه در این کشور زندگی می‌کنند که سال‌ها تحت تبعیض‌نژادی شدیدی در این کشور اروپایی قرار داشته‌اند. جالب اینکه توئیتر با دقت تمام در حال پاک کردن ویدیوهای این درگیری‌هاست و حساب‌های کسانی که این ویدیوها را پخش می‌کنند تعلیق می‌کند. نکته قابل تأمل اینکه ظاهرا نمایش خشونت فقط در ایران و کشورهای تحت فشار امپریالیسم غربی در توئیتر مجاز است و برای مو بورها و چشم‌زاغ‌های اروپایی ممنوع است‌.


کنایه گازی اردوغان به اروپا

اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه گفت: ️«اروپا نگران زمستان است، اما ترکیه با خیال راحت به استقبال زمستان می‌رود. ما در حال آمادگی برای قرارداد جدید گندم هستیم تا برای کشور‌های فقیرتر آرد فراهم کنیم

آمار قتل عام بن‌سلمان در یمن

براساس گزارش مرکز حقوق بشری «عین‌الانسانیه» در ۲ هزار و ۸۰۰ روز تجاوز به یمن، ۱۸ هزار و ۱۳ یمنی کشته و ۲۹ هزار و ۶۶۰ نفر دیگر زخمی شدند. بر اساس این گزارش، ۴ هزار و ۶۱ کودک یمنی و ۲ هزار و ۴۵۴ زن جزو کشته‌شدگان این حملات وحشیانه هستند.

جام جهانی نفرت

نشریه یدیعوت آحارونوت رژیم صهیونیستی در صفحه نخست دیروز خود با تیتر «جام جهانی نفرت» نوشت: «خیابان‌های اینجا در دوحه برای ما اسرائیلی‌ها بسیار خطرناک است. اسرائیلی‌ها در محاصره دشمن قرار دارند و در هر گوشه‌ای همواره در معرض تهدید هستند

https://shoma-weekly.ir/N0PptV