سیاسی

عصبانیت آمریکا از ایران به دلیل شکست هژمونی است

حمیدرضا ترقی در تشریح دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی گفت:تسخیر لانه جاسوسی در ایران که به نوعی به انقلاب دوم تعبیر شد، ابهت ایالات متحده را در دنیا شکست. از طرفی طی تقریبا چهل سال که پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، با هوشیاری انقلابیون و مسئولان نقشه‌های متعدد آمریکا به شکلی نقش برآب شده است و به نوعی باید یادآور شد که شکست‌های متعدد آمریکا در رابطه با ایران، هژمونی ایالات متحده را دچار چالش جدی کرده است.
برنامه "گفت‌وگوی سیاسی" با موضوع(تحلیل بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ماهیت، ابعاد و اهداف اغتشاشات اخیر) با حضور حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و نماینده سابق مجلس شروای اسلامی روانه آنتن شبکه رادیوگفت‌وگو شد.

حمیدرضا ترقی در مصاحبه با رادیوگفت‌وگو عنوان کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری در بیانات اخیرشان فرمودند، انقلاب اسلامی رخداد عظیمی بود که معادلات سیاسی جهان را بر هم زد و زمینه استکبارستیزی را در منطقه و در میان ملت‌های آزادیخواه جهان توسعه و گسترش داد و بسیاری از نقشه‌ها و طراحی‌های آمریکا را در منطقه نقش برآب کرد و در نتیجه حرکت یک جانبه‌گرایی ایالات‌متحده را در عرصه بین‌المللی به سمت چندجانبه‌گرایی در دنیا سوق داد.

وی افزود: از طرفی تسخیر لانه جاسوسی در ایران که به نوعی به انقلاب دوم تعبیر شد، ابهت ایالات متحده را در دنیا شکست. از طرفی طی تقریبا چهل سال که پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، با هوشیاری انقلابیون و مسئولان نقشه‌های متعدد آمریکا به شکلی نقش برآب شده است و به نوعی باید یادآور شد که شکست‌های متعدد آمریکا در رابطه با ایران، هژمونی ایالات متحده را دچار چالش جدی کرده است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: به دلیل چالش جدی که میان آمریکا و جمهوری اسلامی وجود دارد، به هر میزان که انقلاب اسلامی رشد و نفوذ پیدا می‌کند و جایگاهش مستحکم‌تر می‌شود، جایگاه لیبرال دموکراسی در دنیا تضعیف می‌شود و موقعیت آمریکا در دنیا به خطر می‌افتد و به مرور در حال از دست دادن نفوذش است. کمااینکه مقام معظم رهبری در سخنان اخیر تاکید کردند که ما در ابتدای انقلاب اسلامی آمریکا را از کشورمان بیرون کردیم و امروز پس از چهل سال در حال بیرون کردنش از منطقه هستیم.

حمیدرضا ترقی با اشاره به آسیب دیدن آمریکا از ناحیه انقلاب اسلامی گفت: با قدرتی که ایران در منطقه پیدا کرده و شکست‌هایی که از سوی جمهوری اسلامی متحمل شده، مجبور است که به سمت آسیای شرقی مهاجرت کند. از طرفی ضربه‌هایی که آمریکا در طی چهل سال از سوی جمهوری‌اسلامی ایران خورده، عامل اصلی دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی است. البته طبیعی است که اندیشکده‌های متعدد در آمریکا که در زمینه اسلام، تشیع و اسلامی که در ایران با قرائت امام خمینی(ره) بر روی کار آمده است، متوجه هستند که انقلاب ما به سمت جهانی شدن اسلام و در راستای تحقق حکومت حضرت ولی‌عصر حرکت می‌کند و این تلاش و حرکت رو به جلو یعنی نابودی تمدن غرب و جایگزین شدن تمدن نوین اسلام است.

وی افزود: با حرکتی که انقلاب اسلامی در توسعه و تحقق تمدن اسلام به جای تمدن غرب در پیش گرفته، طبیعی است که آمریکا با انقلاب اسلامی مبارزه کند و از هیچ تلاشی برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی کوتاهی نکند. از طرفی نباید فراموش کرد که کشور ما به لحاظ استراتژیک برای غربی‌ها و به ویژه آمریکا اهمیت دارد، برای همین به طور دقیق مورد رصد اندیشکده‌های آمریکایی و غرب است و کلیه تحرکات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ایران زیر ذره‌بین دستگاه‌های مطالعاتی آمریکاست که این دستگاه‌ها بالغ برهشتصد اندیشکده هستند که به دنبال مسائل مختلف ایران هستند و در تلاشند تا دریابند که عامل اصلی تضعیف‌کننده هژمونی آمریکا را از بین ببرند.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین وقتی قصد داریم برنامه توسعه را در کشور اجرا کنیم، به محض اینکه برنامه اعلام شود، آنها می‌توانند آثار و تبعات اجتماعی و سیاسی آنرا کاملا مورد دقت قرار دهند. در این میان بستر اجتماعی که می‌تواند موردسوء استفاده قرار گیرد که رهبری نیز به رخنه دشمن اشاره کردند که ایشان قبلا نیز چندبار به این موضوع تاکید کردند.

https://shoma-weekly.ir/ieeLmy