سیاسی

عشق خط قرمز خانواده است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: تولید الگوهای اسلامی به منظور تقویت و پایداری خانواده‌های مددجو در اولویت برنامه‌های حوزه مددکاری قرار گیرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره)، حسین انواری در نشست تخصصی تبیین نقش تعاملی مددکاران اجتماعی و مشاورین رفتاری در استان کردستان اظهار کرد: یک تجدیدنظر در حوزه مددکاری و مشاوره باید انجام شود.

وی با بیان اینکه مددکاری و مشاوره غیر اسلامی و غیربومی امروز بزرگترین معضل در این حوزه است که باید در راستای رفع آن برنامه ریزی شود گفت: روش‌های مددکاری و مشاوره ای وجود دارد که بعضا هیچ تناسبی با وضع و حال ما ندارد.

انواری تصریح کرد: یک تغییر مبتنی بر مبانی دینی و ارزشی باید در این حوزه صورت بگیرد تا بتواند اثرگذاری لازم را بر روی جامعه هدف این نهاد بگذارد.

وی تولید الگوهای اسلامی را در این حوزه ضروری دانست و تصریح کرد: منابع غنی زیادی در این حوزه داریم که باید با استخراج و کاربردی کردن آنها بستر را برای استفاده بهینه از این منابع فراهم کرد.

سرپرست کمیته امداد خاطرنشان کرد: بخشی از کار در این حوزه مربوط به امداد کشور و بخشی از آن باید از سوی امدادگران استان دنبال شود.

وی بروزرسانی اطلاعات را امری ضروری دانست و بیان کرد: در دو حوزه عملی و نظری توجه به بحث مطالعات امری ضروری است.

انواری از خانواده به عنوان یکی از اصلی‌ترین کانون‌ها در جامعه نام برد و اظهار کرد: در زندگی انسان‌ها چراغ قرمزهایی وجود دارد که عدول از آنها موجب از هم پاشیدگی خانواده‌ها می‌شود.

وی سکینه در خانواده را امری ضروی خواند و بیان داشت: اگر عطوفت، مهربانی و عشق و علاقه در خانواده‌ها از بین برود از خطوط قرمز عبور کرده‌ایم.

انواری افزود: مددکاران باید با شناسایی مشکلات و آسیب‌ها مانع از هم گسستگی کانون خانواده‌ها شوند.

سرپرست کمیته امداد تقلید از الگوهای وارداتی و چشم و هم‌چشمی را از مهم‌ترین آسیب‌ها در خانواده‌ها عنوان کرد و بیان داشت: باید آسیب‌های که در مسیر یک زندگی سالم و متعالی وجود دارد شناسایی و آنها را از بین برد.

وی با بیان اینکه عدم تعادل در زندگی همواره وجود دارد، خاطرنشان کرد: اگر فطرت انسان غالب شود یک زندگی متعالی و عاری از مشکلات را خواهیم داشت.

انواری توجه به آموزش‌های قبل از ازدواج برای مددجویان را ضروری دانست و تصریح کرد: ارائه آموزش‌های مهارت‌های زندگی نقش مهمی در برقراری یک زندگی متعالی دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما برای داشتن چنین زندگی نیاز به آموزش داریم و تا زمانی که در این حوزه کم‌کاری صورت بگیرد مشکلات زیادی خواهیم داشت.

وی تغییر تفکر را مهم‌ترین هدف در تغییر رفتار انسان‌ها عنوان کرد و افزود: بعد از تغییر در اندیشه و رفتارباید با تبلیغات درست بستر را برای حرکت در مسیر صحیح فراهم کرد.

وی افزود: مددکاران باید درد را لمس و با توجه به آن برای درمان نسخه بپیچند وگرنه نمی‌توان شاهد نتایج مطلوب در این حوزه باشیم.

انواری گفت: مشاور و مددکار اجتماعی باید با هدایت درست مددجو مانع از افزایش مشکلات شود.

وی با بیان اختلاف نظر در بین زوجین همواره چیزی طبیعی است، افزود: باید با تکیه بر نقاط مشترک مانع از هم گستگی خانواده‌ها شویم.

به گفته سرپرست کمیته امداد کشور، هر اندازه نقاط مشترک در زندگی کمتر شود رابط بین زوجین کمرنگ‌تر و طلاق در جامعه افزایش می‌یابد.

وی در پایان سرمایه‌گذاری در حوزه اشتراکات در مددکاری را از مهم‌ترین اولویت‌ها عنوان کرد و افزود: هرچه نقاط مشترک را افزایش دهیم ثبات و تعادل در زندگی گسترش خواهد یافت.

https://shoma-weekly.ir/yvebtm