سیاسی

عسگراولادی: مروجان سکولاریسم عامل ‌بداخلاقی سیاسی در جامعه هستند

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید می کند که کسانی که می‌خواهند مدل احزاب غربی را در جوامع اسلامی عملیاتی کنند، مروج سکولاریسم در جوامع ما هستند.
دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید می کند که کسانی که می‌خواهند مدل احزاب غربی را در جوامع اسلامی عملیاتی کنند، مروج سکولاریسم در جوامع ما هستند.
حبیب‌الله عسگراولادی دبیرکل جبهه پیروان خط امام در مورد جایگاه اخلاق در سیاست گفت: پیامبر عظیم‌الشان اسلام که پاک‌ترین نظام سیاسی را تاسیس کرد و همگان را به عبودیت و رعایت احکام خدا فراخواند، فلسفه بعثت خود را تکمیل و تتمیم فضیلت‌های اخلاقی می‌داند.
عسگراولادی با بیان اینکه برخی می‌گویند اگر سیاست بخواهد اخلاقی شود، با ذات خود دچار مشکل و تناقض می‌شود و خود را نابود می‌کند، اظهار داشت: به همین دلیل این عده معتقدند سیاست از دین و اخلاق جداست و لذا هر روشی را برای نشستن در کرسی قدرت مجاز می‌دانند.

اهم سخنان دبیرکل جبهه پیروان در گفتگو با تسنیم را در ادامه بخوانید:
• کسب قدرت در جامعه دینی هدف نیست بلکه کاربرد و کارکرد قدرت برای خدمت به جامعه با روش‌های اخلاقی هدف است که نباید آن را فراموش کنیم.
• امام(ره) یک میزانی برای مشروعیت احزاب مطرح می‌‌فرمایند که بدیع است و نظیر آن در کلام فیلسوفان سیاسی وجود ندارد.
• ایشان قریب به این مضمون می‌فرمایند که احزاب باید دعوت به خدا کنند نه دعوت به خود، چراکه اگر حزب دعوت به خود کند، به فرقه‌گرایی و نفرد در جامعه کمک می‌کند و اگر دعوت به خدا کند، مرتکب بداخلاقی نمی‌شود.
• کسانی که می‌خواهند مدل احزاب غربی را در جوامع اسلامی عملیاتی کنند، مروج سکولاریسم در جوامع ما هستند و همین‌ها جامعه را به سوی بداخلاقی سیاسی و بر هم زدن امنیت روانی و اخلاقی جامعه پیش می‌برند.
• رعایت مصالح و منافع ملی و در نظر گرفتن و تفکیک مسائل اهم و مهم و رعایت قانون ما را از رفتن به سمت بداخلاقی سیاسی باز می‌دارد، امام(ره) و مقام معظم رهبری همواره مردم و مسئولان را به رعایت مصالح و احترام به قانون دعوت کردند که اگر ما هر چقدر عامل به این سفارش باشیم، از بداخلاقی سیاسی فاصله می‌گیریم و اگر جهل یا غفلت نسبت به این موضوع داشته باشیم به مهلکه بداخلاقی سیاسی خواهیم افتاد.
• اختلاف، تفرقه و تشتت بین صفوف مسلمین یک آفت، یک معصیت و بی‌راهه است که مقام معظم رهبری آن اختلاف را خیانت می‌دانند، گاهی انسان به دلیل کثرت مشغولیات ذهنی، تکالیفی و تعهداتی که با مردم، نظام و ولایت دارد و نیز سوگندی که خورده مورد غفلت قرار می‌دهد که ما باید از این غفلت پرهیز کنیم، ولی غفلت ممکن است برای من و شما نیز پیش بیاید.
• انتخابات آینده به فضل خدا در کمال آرامش و در یک فضای اخلاقی برگزار می‌شود و همچنین مردم، نخبگان سیاسی، احزاب و گروه‌ها نیز پس از شرارت‌های دشمن در سال 88 آمادگی دارند تا کسانی که به دنبال بداخلاقی هستند را تنها بگذارند.
• احترام به قانون و مقررات کشور به ما کمک می‌کند فضا را در چارچوب‌های اخلاقی و یک نگرش انسانی و الهی کنترل و مدیریت کنیم، مردم بداخلاقی فتنه‌گران را در سال 88 مهار کردند و این بداخلاقی‌ها از هر طرف و گروهی صورت بگیرد، حتماً توسط مردم مهار می‌شود.
• وجه ممیزه نظام جمهوری اسلامی ما با نظام‌های متعارف کنونی وجود جایگاه ولایت فقیه است، بر این اساس ما قرار است که طبق فرمان خدا زندگی کنیم و به فرمان و تشخیص دیگران توجهی نمی‌کنیم و البته مجموعه ساختار و سازوکار قانون‌نویسی ما همین است که می‌خواهیم به حکم خدا برسیم.
• جایگاه ولایت فقیه جایگاه رفیعی است، ولایت فقیه به معنای ولایت علم و عدل و حاکمیت اخلاق، آموزه‌های الهی، رعایت حرام و حلال خدا، حفظ شأن و شخصیت انسان‌ها است لذا آنچه ما را در این سه دهه حفظ کرد، تولی به ولایت است و هر کس در این مسیر حرکت کند به فضای اخلاقی جامعه کمک می‌کند.

https://shoma-weekly.ir/CnyXNb