سیاسی

عسگراولادی دغدغه افزایش اقتدار اسلامی داشت

مرحوم عسکراولادی در فراز و نشیب‌های سیاسی با عقلانیت و احتیاط حرکت می‌کرد و اگر سعه صدر داشت به دلیل این دغدغه فکری بود که آیا این به عظمت اسلام و وحدت امت اسلام کمک می کند یا خیر.
محمدحسن ابوترابی‌فرد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم ختم حبیب‌الله عسکراولادی که به همت جبهه پیروان خط امام و رهبری در مسجد ارک تهران برگزار شده بود به تشریح شخصیت این مرحوم پرداخت و گفت: ‌اگر بخواهیم زندگی همت بخش امام را رصد کنیم و تعدادی از یاران برگزیده و ثابت‌قدم و استوار ایشان را مورد بررسی قرار دهیم، آقای حبیب‌الله عسکراولادی یکی از پرفروغ‌ترین و درخشان‌ترین ستاره‌هایی است که در آسمان فقاهت و مبارزی که در کنار امام تا آخرین لحظه حیات خود بود، می‌درخشد.

ابوترابی‌فرد به تشریح خاطراتی از سخنان مرحوم عسکراولادی پرداخت و تصریح کرد: مرحوم عسکراولادی می‌گفت که امام تاکید داشت هر قدم و سخن یا باید به عزت اسلام منتهی شود و یا به افزایش اقتدار امت اسلامی.

وی ادامه داد: اگر می‌بینیم مرحوم عسکراولادی در فراز و نشیب‌های سیاسی با عقلانیت و احتیاط حرکت می‌کرد و اگر سعه صدر داشت به دلیل این دغدغه فکری بود که آیا این به عظمت اسلام و وحدت امت اسلام کمک می کند یا خیر.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید هواها را کنار گذاشت، خاطرنشان کرد:‌ ریشه بسیاری از چالش‌ها در هوس‌هاست اما شخصیت آقای عسکراولادی مبتنی بر حرکت در مسیر دین بود.

ابوترابی‌فرد به جمله معروف امام راحل مبنی بر اینکه «عالم محضر خداست و در محضر خدا معصیت نکنید» اشاره و تاکید کرد: 12 سال اسارت در زندان‌های شاهنشاهی و قرار گرفتن در راه امام، فقاهت و مبارزه‌ ثابت‌قدم برای این است که مرحوم عسکراولادی خود را در محضر خدا می دید.

وی ایجاد امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را مستلزم قدرت سیاسی دانست و گفت: اگر قدرت سیاسی نباشد کسی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند فقط به ناصح و واعظ مبدل می‌شود بنابراین یکی از دلایل مهم بر ضرورت نظام معتدل سیاسی در متن دین احیای امر به معروف و نهی از منکر در سایه به دست آوردن قدرت سیاسی است که آقای عسکراولادی همه عمرش را برای این امر صرف کرد.

عضو جامعه روحانیت مبارز خطاب به اعضای جبهه پیروان خط امام و رهبری، شورای معتمدین رهبری و دیگر تشکل‌های سیاسی و اقتصادی گفت: آیا در دوران ارتباط نزدیک و تنگاتنگ‌تان با آقای عسکراولادی در یک نقطه حیات وی سستی و ضعف مشاهده کردید. عدم سستی و ضعف به دلیل این بود که او انسانی ربانی بود.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: آقای عسکراولادی به معنای واقعی کلمه صادق بود و همین ویژگی او را مبدل به یکی از افرادی کرد که در حلقه نزدیک ارتباط با امام راحل قرار داشت.

وی در پایان گفت: اگر یاران وفادار رهبری نبودند، فتنه 88 زمینه حماسه بزرگ سیاسی 24 خرداد را فراهم نمی‌کرد.

https://shoma-weekly.ir/NwSvVa