بین الملل

عربستان عامل کشتار انسان های بیگناه در منطقه است

رییس مرکز امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی خطاب به وزیر امور خارجه عربستان گفت: بهتر است عادل‌الجبیر به جای مطرح کردن اینگونه اظهارات غیرمنطقی جای خود را به افراد منطقی و با تجربه‌ای بدهد که بیش از این عربستان به ورطه نابودی کشانده نشود.
حمیدرضا ترقی رییس مرکز امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در واکنش به اظهارات گستاخانه عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان، مبنی براینکه «ایران را اشغالگر اراضی عربی می‌دانیم، که مداخله‌ای منفی در امور کشورهای دیگر دارد.»، اظهار داشت: وزیر امور خارجه عربستان فردی ناپخته است که تازه پا به عرصه سیاسی گذاشته و متاسفانه دارد کشور عربستان را به ورطه نابودی و سقوط می‌کشاند.

وی با بیان اینکه اظهارات سخیفانه وی حتی ارزش موضع‌گیری و واکنش متقابل را ندارد، ادامه داد: آنچه که تمامی قدرت‌های جهانی به آن واقف هستند، آن است که جمهوری اسلامی ایران هموراه پایبند به عدم مداخله و مذاکره در امور کشورهای دیگر است مگر آنکه خود آن کشور از ایران درخواست کمکیداشته باشد.

ترقی تصریح کرد: این در حالی است که عربستان بدون هیچ‌گونه پاینبدی به قانون و رعایت قواعد و قوانین بین‌المللی به تجهیز نیروهای تروریستی‌اش در عراق، سوریه، یمن و بحرین و جنایت در این کشورها می‌پردازد.

رییس مرکز امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به جنگ‌افروزی‌ها و کارشکنی‌های دولت عربستان در بحران‌های داخلی کشورهای منطقه‌، افزود: این کشور دائما با دخالت‌های بی‌جا در امور کشورهای منطقه به کشتار انسان‌های بی‌گناه می‌پردازد و حتی با گستاخی تمام خواستار برکناری حکام آن کشورها برمی‌آید.

ترقی تاکید کرد: مسائل داخلی کشورهای منطقه هیچ‌گونه ارتباطی به عربستان نداشته و نژاد عربیت آنها هرگز موجب این مسئله نخواهد شد که عربستان به خودش اجازه دخالت و تسلط بر امور داخلی کشورهای منطقه را نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه شورای همکاری خلیج فارس در صورت بروز هرگونه حملات خارجی علیه کشورهای منطقه، اجازه دفاع و همکاری به دیگر کشورهای عربی را می‌دهد، بیان کرد: امروز عربستان برخلاف قوانین شورای همکاری خلیج فارس به جنگ‌افروزی و لشگرکشی در یمن و بحرین اقدام می‌کند که این مسئله خود، خلاف قوانینی است که پیش از این در اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج فارس به تصویب رسیده است.

رییس مرکز امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی در پایان خطاب به وزیر امور خارجه عربستان خاطرنشان کرد: بهتر است عادل‌الجبیر به جای مطرح کردن اینگونه اظهارات غیرمنطقی جای خود را به افراد منطقی و با تجربه‌ای بدهد که بیش از این عربستان به ورطه نابودی کشانده نشود.

https://shoma-weekly.ir/bbOP8R