بین الملل

عربستان در مقابل یمن شکست خورده است

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: انصارالله یمن در جنگ با سعودی‌ها از عنصر غافلگیری به خوبی استفاده کرده است و چون به محیط آشنا است توانسته از این توانمندی به خوبی برای پاسخگویی به حملات سعودی ها استفاده کند.
کارشناس خاورمیانه سیاست عربستان در مورد یمن را شکست خورده عنوان کرد و گفت : «محمدبن سلمان »ولی عهدی سعودی در حال حاضر در حوزه سیاست خارجی با چالش‌های متعددی روبرو است که یکی از این چالش ها موضوع چگونگی خاتمه دادن به جنگ یمن است.

مجتبی امانی در مصاحبه با رادیو گفت و گو ، با بیان اینکه انصارالله یمن در چند وقت اخیر امکانات خود در حوزه پهپادی و موشکی را افزایش داده‌ و در این زمینه توانسته به موفقیت های خوبی دست پیدا کند ، افزود : آنها در مقابل حملات هوایی سعودی ها که عمدتاً غیر نظامیان را مورد هدف قرار می‌دهند سعی کرده اند با حملات موشکی و پهپادی جواب سعودی‌ها را بدهند .

وی بیان کرد: انصارالله یمن در جنگ با سعودی‌ها از عنصر غافلگیری به خوبی استفاده کرده است و چون به محیط آشنا است توانسته از این توانمندی به خوبی برای پاسخگویی به حملات سعودی ها استفاده کند.

امانی افزود: پیش از این سعودی ها برای مذاکره با انصاراله یمن شروطی مبنی بر اینکه باید این گروه خلع سلاح شود ومقر اصلی خود یعنی استان صعده باز گردد ، گذاشته بودند ،ولی در حال حاضر آنها شرط جدیدی مبنی بر این که باید انصارالله یمن توان موشکی خود را کاهش دهد،اضافه کرده اند .

این دیپلمات پیشین کشورمان با بیان اینکه عربستانی‌ها با توجه به گرفتاری در باتلاق یمن به کسب یک پیروزی ظاهری در این جنگ نیز راضی شده اند ، ادامه داد: سیاست عربستان در برابر یمن سیاست شکست خورده ای است و ادامه این موضوع قطعا به نفع عربستان سعودی نخواهد بود .

امانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: محمد بن سلمان در حوزه سیاست خارجی با چالش های متعددی روبرو است که یکی از این چالش های مهم موضوع یمن است چالشی که به راحتی قابل حل نیست.

https://shoma-weekly.ir/B4ZOG6