سیاسی

عذرخواهی و جبران خسارت پیش شرط بازگشت اصحاب فتنه است

مهمترین محورهای گفتگوی «نسیم» با کاظم انبارلویی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بدین شرح است:

سردبیر روزنامه رسالت گفت: امروزه یک عده ای در جهت تطهیر فتنه گران در کشور و نظام بر آمده اند و در صدد هستند که اتهام سران فتنه را که امنیت و اقتدار ملی را با برپا کردن اشوب که دهها تن در میان این اشوب ها کشته شده اند پاک کنند.
وی افزود : کشته شدن دهها تن از مردم در سال 88 یکی از جرایم سران فنته در همراهی با یادی غرب است که با هیچ چیز دیگر نمی‌توان این جرمشان را تطهیر کرد.
رییس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی در ادامه گفت: اگر این افراد امروز می خواهند به جامعه برگردند لازمه اش این است که از نظام و ملت عذر خواهی کنند و در تلاش باشند تا خسارت هایی که بر این مردم روا داشته اند را بپردازند.
وی گفت: سران فتنه تاکنون هنوز به خود این جرات را نداده‌اند تا از نظام عذرخواهی کنند و همچنان بر مواضع خود تاکید دارند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت:  مردم و نخبگان سیاسی اقدامات سران فتنه را همواره محکوم کرده اند و نخبگان و مردم نمی توانند اقدامات سران فتنه را در به خطر انداختن امنیت و اقتدار ملی نادیده بگیرند.
- عذرخواهی سران فتنه پاسخگوی مناسب آنها به اقداماتشان نیست اما نشان دهنده این است که انها عزم بازگشت به جامعه را دارند و ملت با پذیرش عذر خواهی انان جلوی بسیاری از نبرد نرم دشمن را می‌گیرند.
انبارلویی متذکر شد: سران فتنه با دورغ ایجاد تقلب بزرگ در انتخابات88 فتنه را در کشور ایجاد کردند اما این‌ها باید امروز اعتراف کنند که ایجاد تقلب دورغی بزرگ از سوی انان است چراکه همان مسئولان اجرایی و ناظرین برگزار کننده انتخابات در سال 88 در سال 92 نیز حضور داشتند و رئیس جمهور هم همان رئیس جمهور آن سال بوده است چگونه است که در این زمان مسولان و ناظران از آرا ملت حفاظت کرده اند اما در سال 88 چنین اتفاقی رخ نداده است.
وی در پایان گفت : نمایندگان مجلس باید مراقبت کنند که افرادی که در فتنه سال 88 دست داشته‌اند در کابینه روحانی حضور نداشته باشند و این کار را نیز قطع به یقین روحانی مورد توجه قرار خواهد داد.


https://shoma-weekly.ir/qHhI1t