سیاسی

عدم پاسخگویی دولتی ها در مناظره سوم مشکلی را حل نمی‌کند

انبارلویی گفت: در مناظره دوم آقای جهانگیری و روحانی شروع به بیانه‌خوانی کردند بدون اینکه پاسخی به سوالات بدهند. افکار عمومی دوگانه کارآمدی و عدم کارآمدی و دوگانه‌های غیر واقعی و وهم‌آلود را نمی‌پذیرد.
انبارلویی گفت: در مناظره دوم آقای جهانگیری و روحانی شروع به بیانه‌خوانی کردند بدون اینکه پاسخی به سوالات بدهند. افکار عمومی دوگانه کارآمدی و عدم کارآمدی و دوگانه‌های غیر واقعی و وهم‌آلود را نمی‌پذیرد.

محمدکاظم انبارلویی معتقد است در مناظره دور دوم جهانگیری و روحانی بیانه‌خوانی می‌کردند و سوالات برنامه را بی‌پاسخ گذاشتند. این در حالی است که دفاع آقای جهانگیری از عملکرد دختر وزیر آموزش و پرورش در امر واردات پوشاک علامت سوال بزرگی در ذهن افکار عمومی ایجاد کرد و دولت یازدهم باید پاسخگو باشد که چرا در سال اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال از واردات کالای خارجی حمایت می‌شود.

کاظم انبارلویی، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاین» با اشاره به مناظرات کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: مناظره اول و دوم دولت را برابر یک دوگانه‌ی کارآمد و عدم کارآمدی قرار داده است. اکنون آقای روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، می‌خواهد که مردم به او رای دهند اما این در حالی است که باید ببینند او در دور اول چه کاری انجام داده است و تا چه اندازه دستش پر است؟

انبارلویی افزود: آقای روحانی برای اولین بار در یک برنامه چهره به چهره با منتقدین و رقبای خود مواجه شده است. رئیس دولت یازدهم قبلا در صحنه‌هایی که ظاهر می‌شد به صورت مونولوگ بود و حرف‌هایش را مطرح می‌کرد بدون اینکه کسی پاسخ او را دهد، اما اکنون در این مناظرات در برابر منتقدین قرار گرفته و منتقدین او را در برابر پرسش‌هایی جدی در حوزه‌های اختصاصی مانند مسائل اجتماعی و فرهنگی قرار دادند. اما در این دو مناظره ما شاهد بودیم که رئیس‌جمهور پاسخی برای اشکالات و نقد منتقدین ندارد. لذا یک صحنه دیگری را برای داوری مردم می‌خواهند ترسیم کنند و آن صحنه دو گانه‌های واهی است.

وی ادامه داد: در مناظره دوم آقای جهانگیری و روحانی شروع به بیانه‌خوانی کردند بدون اینکه پاسخی به سوالات بدهند. افکار عمومی دوگانه کارآمدی و عدم کارآمدی و دوگانه‌های غیر واقعی و وهم‌آلود را نمی‌پذیرد، با این وجود در مناظره سوم تقریبا مشخص خواهد شد که داوری مردم برای ادامه کار یا توقف خدمت این دولت چیست؟‌

این کارشناس مسائل سیاسی در خصوص واردات فرزند وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم و واکنش جهانگیری نسبت به این موضوع گفت: از نظر وزرایی که دارایی‌هایشان به میلیاردها تومان می‌رسد، 200 میلیون مبلغ ناچیزی است و آقای جهانگیری در مناظره روز جمعه به دفاع از وزیر آموزش و پرورش پرداخت و این در حالی است که افکار عمومی نسبت به این مسائل حساس است. اکنون رکود، بیکاری و تعطیل شدن کارخانجات یکی از دغدغه‌های اصلی مردم است، واردات پوشاک آن هم به صورت بی‌رویه موجب تعطیلی کارگاه‌های تولیدی می‌شود و بیش از 370 هزار نفر را در این معرکه شغل خود را از دست داده‌اند. در خصوص اینکه واردات پوشاک دختر آقای قاچاق بوده یا نه باید فرایند قضایی طی شود اما اگر هم قاچاق نبوده به هر حال این ضربه به تولید داخلی است.

انبارلویی تاکید کرد: سالی که اقتصاد مقاومتی نام‌گذاری شده و تولید و اشتغال در آن یک شعار کلیدی است، زیبنده نیست که یک وزیر خود و دخترش شرکتی تشکیل دهند که در خدمت کار واردات باشد. البته اگر بر حسب روشنگری‌هایی که در فضای مجازی صورت گرفته، این موضوع مورد بررسی قرار گیرد، آقای وزیر چنین شرکتی ندارد و این شرکت فقط مربوط به دخترش است. بر همین اساس باید اسناد مثبت را انکار و تکذیب کنند و کسانی هم که این نسبت را به او داده‌اند از نظر حقوقی و قانونی مسئولیت دارند و باید پاسخگو باشد.

وی همچنین در خصوص مناظره سوم که قرار است جمعه آینده با موضوع اقتصادی برگزار شود، گفت: دولت یازدهم باید به حساسیت‌های مردم توجه خاص داشته باشد و روشن است که با انکار و عدم پاسخگویی به این حساسیت‌ها، مشکلی حل نمی‌شود. در حال حاضر مردم خودشان را آماده می‌کنند برای یک انتخاب و باید به مردم کمک کرد تا انتخاب درستی داشته باشند و دولت در این باره نقش مهمی دارد. باید با صداقت و شفافیت با دارایی‌های وزرا برخورد کنند و اگر آنها دارایی‌هایشان را اعلام کنند مردم می‌توانند برای سپردن قوه مجریه به یک نامزد اصلح تصمیم درستی بگیرند.

منبع: جوان

https://shoma-weekly.ir/lEsjV9