سیاسی

عدم شفافیت اطلاعات مسیر را برای فساد باز می‌کند

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قانون گریزی در کشور صورت بگیرد مردم هم به مرور سرخورده خواهند شد اگر برنامه ریزی‌هایی را در مجلس شورای اسلامی انجام می‌دهیم باید سعی کنیم که آن‌ها را به نفع احسن اجرا کنیم متاسفانه با تغییر دولت‌ها همه کارهای دولت قبل صفر می‌شود.
 عصر امروز نشست علمی و تخصصی رویکرد و ائتلاف اصلی انتخابات به مسائل اجتماعی و رفاهی کشور با حضور لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و محمدحسین پناهی رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه برگزار شد.

در این نشست لاله افتخاری، نماینده مردم تهران در پاسخ به این سوال که چه راهکارهایی برای جلوگیری از قانون گریزی ارائه می‌کنید گفت: در ذات همه انسان‌ها نظم گریزی و قانون گریزی مشکل پایه‌ای است و به همین دلیل نظم در عبادات ما به خاطر نظم پذیری ما در قوانین ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه نظم پذیری باعث می‌شود که دیگر نتوان قانون را دور زد اظهار داشت: زمانی که ستاد ائتلاف اصولگرایان تشکیل شد این ائتلاف براساس نیاز جامعه شکل گرفت و با شعار معیشت دفاع و پیشرفت روی کار آمد و در این میان افرادی متخصص انتخاب و تعهداتی هم از آنان گرفته شد و همچنین هر فرد بسته انتخابات پیرامون برنامه‌های آینده‌اش را هم ارائه کرد تا دیگر شاهد قانون گریزی در مجلس آتی نباشیم.

افتخاری با بیان اینکه باید قوانینی بگذاریم که رعایت شود افزود: برای مثال ما به معاونت زنان رئیس جمهوری اجازه دادیم تا از بودجه استفاده کنند ولی بابت آن به مجلس گزارش بدهند ولی تاکنون هیچ گونه گزارشی از آن‌ها دریافت نکرده‌ایم در این دو سال گذشته طرح کاداکس در مجلس هشتم شروع و در مجلس نهم هم به آن پرداخته شد و همچنین در مجلسی که پشت سر گذاشتیم طرح نظام مالیاتی انجام شد.

وی با بیان اینکه عدم شفافیت مسیر را برای فساد باز می‌کند افزود: مجلس باید بتواند بر حسن انجام قوانین نظارت کند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: زمانی که ریشه قانون گریزی مشخص شد آن وقت کار‌ها طبق اصول پیش خواهد رفت.

وی با بیان اینکه همه نهاد‌ها باید در بحث قانون گریزی و ساخت مبنای درست کمک کنند گفت: نهادهایی همچون صدا و سیما، آموزش و پرورش، تبلیغات و رسانه‌ها در قانون پذیری نقش موثری دارند.

افتخاری با اشاره به بحث برنامه ششم گفت: معلوم نیست برنامه ششم در کجا قرار دارد. امروز عده‌ای می‌گویند هزار صفحه برنامه نوشته‌ایم ولی معلوم نیست که آن برنامه‌ها در کجا قرار دارد متاسفانه عدم اطلاع رسانی و جعل قانون هم در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه من از جمله نمایندگانی هستم که در جمع مردم قرار می‌گیرم و با مسائل و مشکلات آن‌ها آشنا هستم گفت: برای مثال چندین ساعت از طول کارم را برای ملاقات با زنان زندانی صرف می‌کنم یکی از مشکلات اساسی ما این است که مسئولان با مردم کمتر هستند طبق فرمایشات حضرت امیر به مالک اش‌تر که می‌گفتند مبادا از مردم چشم بپوشانید امروز مردم باید به حضور نمایندگانشان در جمع خودشان و گوش دادن به مشکلاتشان نمره بدهند.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه قانون گریزی باعث سرخوردگی مردم هم می‌شود گفت: اگر قانون گریزی در کشور صورت بگیرد مردم هم به مرور سرخورده خواهند شد اگر برنامه ریزی‌هایی را در مجلس شورای اسلامی انجام می‌دهیم باید سعی کنیم که آن‌ها را به نفع احسن اجرا کنیم متاسفانه با تغییر دولت‌ها همه کارهای دولت قبل صفر می‌شود.

وی با اشاره به پیگیری مسائل جوانان گفت: متاسفانه امروز وزیر مربوط به این حوزه پای کار نمی‌آید و پاسخگو نیست که چه کاری را انجام داده است در بحث هدفمندی یارانه‌ها هم اگر دقیق انجام می‌شد فاصله‌ها و شکاف‌ها در جامعه کمتر می‌شد.

افتخاری با بیان اینکه متاسفانه نگاه‌ها نباید به سمت غرب باشد باید امیدمان را به توان داخلی بیشتر کنیم و در زمان پسا برجام عده‌ای نروند واگن‌ها و هواپیماهای سنگینی را بخرند که علاوه بر نداشتن کارایی کار واگن سازی داخلی هم بخوابد.

https://shoma-weekly.ir/CfwHnx