سیاسی

عدم توجه به انرژی‌های تجدیدپذیر فاجعه‌ به بار خواهد آورد

محققان ایرانی اگر در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر تحقیقی انجام ندهند، 15 سال آینده، فاجعه‌ای به بار خواهد آمد.
رییس انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران گت: شهرستان خواف یکی از بزرگترین منابع بادی جهان را دارا است.

به گزارش ایسنا، دکتر حسن غفوری‌فرد در « سومین همایش ملی فناوری‌های نوین انرژی» که در دانشگاه صنعتی سجاد مشهد برگزار شد، عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌های که ایران در زمینه نور خورشید و صنایع بادی فراوان دارد، این کشور در تولید انرژی‌های تجدید‌پذیر موفق خواهد بود.

وی بیان کرد: محققان ایرانی اگر در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر تحقیقی انجام ندهند، 15 سال آینده، فاجعه‌ای به بار خواهد آمد.

رییس انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران با بیان اینکه استفاده از نیروهای گازی و زغالی آینده بشریت را تهدید می‌کند، اظهار کرد: استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر منجر به کاهش CO2 می‌شود. 10درصد انرژی‌های مصرفی دنیا در سال 2015 از انرژی‌های تجدید پذیر بوده است که متوسط هزینه‌ها در نیمه دوم سال 2015 را نسبت به سال قبل 21 درصد کاهش داده است.افزود:

غفوری‌فرد تاکید کرد: کشورهای در حال توسعه جمعا 156 میلیارد دلار و کشورهای توسعه یافته، 130 میلیارد دلار در استفاده از انرژی های تجدید پذیرهزینه کرده‌اند که حاکی از اهمیت این موضوع است.

رییس انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران با اشاره به اینکه تهران در سال گذشته تنها دو روز هوای پاک داشته است، گفت: انرژی‌های فسیلی هر چه بیشتر باشد، آلودگی هوا بیشتر خواهد بود، تنها راه نجات زمین، انرژی‌های تجدید‌پذیرهستند.

https://shoma-weekly.ir/I1RjGF