سیاسی

عدم تبعیت از رهبری ریشه ناتوانی روسای جمهور در تحقق وعده های اقتصادی

دبیر کل جامعه اسلامی اصناف و بازار گفت: گسترده تر شدن حرکت شیعی جمهوری اسلامی در دنیا نشان از این مسئله دارد که فشارهای غرب و شرق اثری در حرکت ایران اسلامی نداشته است .
احمد کریمی اصفهانی دبیر کل جامعه اسلامی اصناف و بازار در جلسه شورای مرکزی انجمنهای اسلامی اصناف و بازار با اشاره به ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: مهمترین مسئله ای که در کشور باید مورد بحث قرار گیرد مسئله رونق اقتصادی است و ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری باید سرلوحه تمامی امور قرار گیرد.

کریمی اصفهانی ادامه داد: بحثهایی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور کارشناسان مختلف پیرامون سیاستهای اقتصاد مقاومتی صورت گرفت، سرانجام با اصلاحاتی که از سوی رهبری انجام شد به عنوان یک سند ابلاغی است که توسط معظم له انجام گردیده است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: به نظر بنده ایشان نه تنها رهبر سیاسی و مذهبی بسیار عالمی هستند، بلکه در مسائل اقتصادی نیز از بهترین کارشناسان متبهر می باشند، زیرا در کوران مسائل اقتصادی ایشان هم در مجلس حضور داشتند و هم در ریاست جمهوری و بنده اطمینان دارم که راهکارها خیلی وقت پیش آماده بوده است اما چون گوش شنوایی وجود نداشت و ظرفیت پذیرش چنین راهکارهایی نبود، توسط ایشان ابلاغ نشده است.

دبیر کل جامعه اسلامی اصناف و بازار با بیان اینکه مقام معظم رهبری از مدتها پیش بر اقتصاد بدون نفت تاکید داشتند گفت: این موضوع در سند چشم انداز بیست ساله هم آمده است،ایشان در گذشته تاکید فراوانی بر اجرایی شدن اصل 44 نیز داشتند که بدلیل عدم توجه، اکنون مجددا صورت گرفته است.

کریمی اصفهانی ادامه داد: البته عدم وابستگی به نفت را خیلی از افراد در کشورما باور نخواهند کرد، اگر ما به مسئله ای اعتقاد پیدا کنیم مطمئنا به آن خواهیم رسید. رهبری از مدتها پیش ابراز امیدواری نمودند که روزی برسد درب چاههای نفت را ببندیم و اقتصاد را بدون نفت اداره کنیم.

وی تحریمهایی که به کشور بصورت غیرقانونی تحمیل شد را یک اتفاق مبارک عنوان کرد و گفت: تحریمهایی که به کشور ما بصورت غیر قانونی تحمیل گردید و در حدود 40 درصد صادرات نفت را کاهش داد موجب شد که مسئولین و مردم به این باور برسند که می شود با کمی صرفه جویی و بدون وابستگی به نفت به پیش برویم و زندگی کنیم.

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه استکبار جهانی به دلیل اینکه نتوانست از هیچ راهی ما را به زانو درآورد، به تحریم رو آورد گفت: گسترده تر شدن حرکت شیعی جمهوری اسلامی در دنیا نشان از این مسئله دارد که فشارهای غرب و شرق اثری در حرکت ایران اسلامی نداشته است .

کریمی اصفهانی افزود: زمانی که دنیا در سیطره قدرتهای غرب و شرق بود و هیچ حرکتی بدون نظر آنها انجام نمی شد، ملتها را به جان هم می انداختند و مانند ماجرای اوکراین در روزهای اخیر فقط در پی گرفتن قدرت در کشورها بودند و هستند.

وی ادامه داد: همراهی مردم ایران با یک رهبر مقتدر موجب گردید یک مکتب فکری جدید با ایدئولوژی اسلامی در جهان بوجود آید، مکتبی که سرلوحه آن استکبار ستیزی و مبارزه با هرگونه ظلم و بیدادگری است.

دبیر کل جامعه اسلامی اصناف و بازار با اشاره به تحولات اخیر اوکراین گفت: تا در چند روز گذشته در اوکراین قدرت به دست گروهی بود که تمایل به روسها داشتند اما اکنون بدست طرفداران غرب افتاده است و این دور تسلسلی است که به غلط متاسفانه در حال اجراست، در این میان نیز مردم بی گناه خسارتهای زیادی خواهند دید.

کریمی اصفهانی گفت: باید با وجود تمامی مشکلات شکرگزار باشیم، در پی بی توجهی مسئولین بخصوص در عدم تبعیت از رهبری مشکلاتی در کشور ما ایجاد شده است.

وی افزود: نعمت بزرگ نفت در کشور ما بصورت یک عامل بدبختی درآمده و روسای جمهور ما متاسفانه بدلیل عدم تبعیت از رهبری هیچگاه نتوانستند به وعده های خود در حوزه اقتصادی بخصوص عدم وابستگی نفت را جامه عمل بپوشانند.

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه ما جنگ را با تمامی مشکلات بخوبی اداره کردیم گفت: مطمئنا مشکلات و مسائل اقتصادی نیز حل خواهیم نمود، کم نمودن مصرف، حرکت به سمت تولید و کمک مسئولین در کاهش مشکلات مسائلی مانند بیمه ،کارگری و موانع تولید موجب خواهد شد به سمت اقتصاد پویا به جلو برویم.

کریمی اصفهانی در پایان خطاب به دولت آمریکا تاکید کرد: پیشرفت ما در همه عرصه ها مشت محکمی است بر دهان کسانی که علیرغم وجود توافق نامه باز هم سخنان سخیفی می گویند، آنها باید بدانند متن توافق نامه موجود است و برخلاف آن سخن گفتن یعنی عدم پایبندی به قول و قرارهای خود.

https://shoma-weekly.ir/a5T1GM