سیاسی

عدم تاثیر برجام از محبوبیت روحانی کاسته است/ به طور قطع اصلاح طلبان افراطی علاقه مند هستند از آقای روحانی عبور کنند.

بر اساس نظرسنجی های انجام شده افت محبوبیت آقای روحانی بسیار قابل توجه است. به نسبت سال گذشته درصد زیادی از محبوبیت آقای روحانی به خاطر عدم تاثیر برجام در حل مشکلات مردم کاسته شده است
حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی آریا در خصوص اعلام شرط حمایت اصولگرایان از آقای روحانی در انتخابات سال 96 از سوی آقای باهنر، گفت: من نشنیده ام در جلسات اصولگرایی چنین موضوعی تا به حال مطرح شده باشد. احتمالا در جلسات جبهه پیروان و یا جامعه مهندسین چنین موضوعی مطرح شده است. لذا حمایت از آقای روحانی نظر تمام اصولگرایان نیست.

ترقی در خصوص اعلام لیست 30 نفره اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری 96 از سوی آقای باهنر، گفت: بنده از لیست ارائه شده توسط اصولگرایان و اعضای آن بی خبر هستم. هر چند خود آقای باهنر قطعا در این لیست اصولگرایان حضور دارند ولی اینکه خود ایشان آمادگی چنین کاری را داشته باشند، بحث دیگری است. در بین اصولگرایان هستند کسانی که بالقوه توانایی نامزد شدن برای انتخابات 96 را دارا هستند اما اینکه بتوانند با آقای روحانی رقابت کنند، بستگی به عملکرد آقای روحانی در ماه های باقیمانده دارد. بر اساس نظرسنجی های انجام شده افت محبوبیت آقای روحانی بسیار قابل توجه است. به نسبت سال گذشته درصد زیادی از محبوبیت آقای روحانی به خاطر عدم تاثیر برجام در حل مشکلات مردم کاسته شده است. ضمن اینکه نتیجه انتخابات آمریکا هم در انتخابات ریاست جمهوری ما بی تاثیر نیست.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در خصوص اظهارات آقای حداد عادل پیرامون استفاده مجدد از تجربه خوب وحدت اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 ، گفت: این تجربه موجب شد کف رای اصولگرایان از 160هزار به بالای 600،700هزار رای برسد؛ این موضوع نشان داد ائتلافی که در بین اصولگرایان شکل گرفته بود، اگر کاملتر شود و نواقص آن برطرف شود، می تواند نقش موثری در پیروزی اصولگرایان داشته باشد. بنابراین با توجه به آسیب شناسی که در این دوره صورت گرفته، اگر اقدامات تکمیلی و اصلاحی در رابطه با این ائتلاف صورت بگیرد، به نظر می رسد می تواند تجربه بزرگی را برای اصولگرایان رقم بزند.

وی در پایان در خصوص احتمال عبور اصلاح طلبان از آقای روحانی و حمایت از آقای عارف در انتخابات ریاست جمهوری سال 96، گفت: به طور قطع اصلاح طلبان افراطی علاقه مند هستند اگر بتوانند از آقای روحانی عبور کنند و فرد دیگری را که بیشتر تابع نظرات اصلاح طلبان باشد، به روی کار بیاورند. اما این موضوع بستگی به شرایط کشور دارد. اگر احساس کنند پیروزی ندارند و فرد جایگزینی ندارند، احتمالا باز هم به حمایت خود از آقای روحانی ادامه می دهند ولی اگر احساس کنند احتمال پیروزی با فرد دیگری را دارند قطعا از آقای روحانی عبور می کنند.

https://shoma-weekly.ir/mwKcyw