سیاسی

عدم اجرای سیاست‌های ابلاغی به دلیل تفکر متفاوت مجریان است

نایب رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: مهم‌ترین دلیل عدم اجرای سیاست‌های ابلاغی رهبری از جمله اقتصاد مقاومتی، تفکر متفاوت این دوستان است.
نایب رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: مهم‌ترین دلیل عدم اجرای سیاست‌های ابلاغی رهبری از جمله اقتصاد مقاومتی، تفکر متفاوت این دوستان است.

دکتر بادامچیان نایب رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هفته‌نامه «شما» اشاره کرد: اینکه ولی امر ما مطالب اساسی و خطوط کلان و سیاست‌های نظام را پس از مشورت با صاحب‌نظران از جمله مجمع تشخیص مصلحت نظام تنظیم و ابلاغ می‌فرمایند را می‌توان سامان‌دهی پایه‌های نظام تمدن نوین اسلامی است.

وی افزود: این سیاست‌ها در یک بخش کلان باید به اقدام و عمل برسد. به‌ویژه در موضوع اقتصاد مقاومتی که ایشان امسال، اقدام عمل را مطرح فرمودند. این هم تکلیف شرعی، هم تکلیف سیاسی، هم تکلیف ملی است.

بادامچیان در مورد اینکه چرا این سیاست‌ها آن چنان که باید به طورکامل انجام نشده و نتایج اقدامات روی این سیاست‌ها برای مردم معلوم نمی‌شود، گفت: این‌گونه نیست که دولتمردان ما نخواهند این سیاست‌ها را اجرا کنند. همگی خواهان اجرای این سیاست‌ها هستند. همه می‌دانند که راه علاج کشور همین سیاست‌های اصولی و اساسی است. دلایل متعددی می‌توان برای اجرانشدن این سیاست‌ها نام برد. مهم‌ترین دلیل تفکر متفاوت این دوستان است که حتی در دولت‌ها، وزاری اقتصادی با هم اختلاف نظر دارند چه رسد به انسجام و هماهنگی!

وی افزود:طبیعی است که در نظام نه شرقی نه غربی کشور ما، ذهنیت سرمایه‌داری غربی، سوسیالیست چپ و راست یا نظام کمونیستی به جایی نخواهد رسید. ضمن اینکه شاید افراد دارای این تفکر انسان‌های مسلمان و مؤمن هم باشند؛ اما ذهنیت آنها مطابق با خط ولایت و اصول فقه اسلام نیست.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ادامه داد: برای اجرای این سیاست‌ها باید مسئولین یا مجریانی انتخاب شوند که واقعا مؤمن به این تفکر و موازین و این سیاست‌های اصولی و اساسی باشند. در کنار اینها باید حتما دانش و بینش لازم در ابعاد مختلف داخلی و خارجی و امور فرهنگی و مذهبی و عملیاتی بین توده مردم را داشته باشند.

بادامچیان درباره دیگر ویژگی‌هایی که مجریان این سیاست‌های ابلاغی باید داشته باشند مطرح کرد: این مجریان نباید برای خودشان چیزی بخواهند باید مثل لاجوردی و رجایی و عسکراولادی کار کنند که همه وجودشان در خدمت مردم باشد. اینها باید از پشتوانه مردمی منسجم مانند یک حزب اسلامی ولایی که میان مردم نفوذ دارد برخوردار باشند. در کنار همه اینها هم باید اقتدار لازم و جسارت برای اجرای این سیاست‌ها را داشته باشند. اگر این اتفاق بیفتد، این سیاست‌ها به اهداف و مقاصد مورد نظر خود خواهد رسید.

نایب رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در مورد نقش احزاب در کشور و در تبعیت از سیاست‌های کلی نظام گفت: بنده معتقدم برای اجرای این سیاست‌های کلان که متعلق به نظام و امت و امامت است و در کشوری با تنوع قومیت‌ها مثل ایران، تشکل‌هایی که منسجم، ولایی و ارزشگرا هستند باید کمک کنند. طبیعی است تا زمانی که پشتوانه اجرای این رویکردها حزبی باشد که هم برنامه دارد، هم نیرو دارد و هم پشتوانه مردمی و اعتماد مراجع اجتماعی را دارد، می‌تواند این کار را به سرانجام برساند.امیدواریم مؤتلفه اسلامی بتواند این نیاز را به سامان برساند.

https://shoma-weekly.ir/NkdJkC