سیاسی

عبور از هجمه‌های دشمن در گرو همدلی و همزبانی است

یافتن راه حل برای عبور از هجمه‌های دشمن، مذاکرات هسته‌ای و مشکلات اقتصادی و توجه به اقتصاد مقاومتی، در گرو همدلی و همزبانی و وحدت بین مسئولان، جریان‌ها و گروه‌های سیاسی است و ماه مبارک رمضان فرصتی برای شکل‌گیری همدلی و همزبانی بین شخصیت‌ها و گروه‌هاست.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خرسند، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با اشاره به ویژگی‌های ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی است که خداوند در اختیار امت اسلامی قرار داده است؛ ماهی که درهای رحمت الهی باز می‌شود و توجه خداوند به بندگانش بیشتر از هر زمان دیگری است.

وی افزود: هر کجا همدلی و همزبانی و صمیمیت و وحدت حاکمیت داشته باشد خداوند تبارک و تعالی نیز به آن جامعه عنایت بیشتری دارد.

خرسند با بیان اینکه اساس عبادات اسلامی بر اجتماع است، گفت: یکی از معیارهای اهل ایمان و جامعه ایمانی با هم بودن و همدل بودن است؛ نمازهای جماعت و جمعه، اجتماع افراد برای محافل دعا و توسل و قرائت قرآن از یک طرف و از طرف دیگر وقتی انسان خوردن و آشامیدن و برخی مظاهر مادی را برای انفصال امر الهی کنار می‌گذارد، خود به خود توجه و تعلق خاطر انسان به مسائل معنوی بیشتر می‌شود و همین امر انگیزه‌ای برای همدلی و همزبانی بیشتر خواهد بود.

وی ماه مبارک رمضان را فرصتی استثنایی برای مسئولان و جریان‌های سیاسی عنوان کرد و گفت: این ماه فرصت خوبی برای تمرین وحدت و همدلی و همزبانی برای دیگر ایام است؛ با توجه به وضعیتی که امت اسلامی در آن قرار گرفته و بروز اختلافات و جنگ‌ها و نزاع‌ها، بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت، همدلی و همزبانی هستیم.

خرسند همچنین به اوضاع داخلی پرداخت و گفت: یافتن راه حل برای عبور از هجمه‌های دشمن، مذاکرات هسته‌ای و مشکلات اقتصادی و توجه به اقتصاد مقاومتی، در گرو همدلی و همزبانی و وحدت بین مسئولان، جریان‌ها و گروه‌های سیاسی است و ماه مبارک رمضان فرصتی برای شکل‌گیری همدلی و همزبانی بین شخصیت‌ها و گروه‌هاست.

https://shoma-weekly.ir/iPUXii