سیاسی

«عاشورا» برهم زننده «نظام سلطه»

تفکر وجریا ن فکری همیشه باقی می ماند هرچند افراد واشخاص ازبین بروند.اکنون در جهان حاضر دیگر از «یزید وشمر ومروان» خبری نیست، اما جریان فکری «اموی» هست، «شمریون» حیات دارند و «مروانیان» قابل شناسایی هستند.
میثم معافی- حضرت آیت الله جوادی آملی (حفظه الله) درفرازی در پاسخ به این پرسش که: چرا بعداز گذر زمان بسیاری همچنان باید گریست؟ فرمودند: رمز ورازش اینست که یزید نیست ونابود شد لیکن فکر و راه یزیدی هست و باید «تبری» جست.

 در قرآن آمده است که همسر فرعون صرفا از خدانخواست که او را از « فرعون» نجات دهد بلکه گفت: «نجنی من فرعون وعمله ونجنی من القوم الظالمین /آیه 11 سوره تحریم» (مرا از «فرعونیت» نجات بده...)

 تفکر وجریا ن فکری همیشه باقی می ماند هرچند افراد واشخاص ازبین بروند.اکنون در جهان حاضر دیگر از «یزید وشمر ومروان» خبری نیست، اما جریان فکری «اموی» هست، «شمریون» حیات دارند و «مروانیان» قابل شناسایی هستند.

 موضع امام حسین (ع) در مقابل نظام سلطه یزیدی دو پیام بود:

1) اجبار یزید برای گرفتن «بیعت» وبه عبارتی «به رسمیت شناختن» نظم جدید سلطه و سلطنت توسط حضرت حسین(ع) بودوامام در مقابل فرمود: «مثلی لا یبایع مثل یزید» (مثل منی با مثل یزید بیعت یا مبایعه ای نخواهد داشت)

نکته: امام نفرمود «انا لا یبایع یزید» بلکه از کلید واژه «مثلی» به معنای «مثل من» استفاده فرمودند و این واژه پیامش این است که مسئله فقط «یزید» نیست بلکه جریان یزیدی است وهرکس تا ابد اگر معتقد به مرام وسیره حسینی است نباید با مثل یزیدی «مبایعه – متابعه و یا مشایعه» داشته باشد.

2) یزید درمقابل پاسخ قاطع امام و «رسمیت زدایی» حضرت ایشان از «سلطنت ونظام سلطه» او، گفت: کشته خواهی شد.

امام در مقابل موضع قاطع تری گرفت وفرمود «فقد رکز بین الاثنیین،الصله والذله، هیهات مناالذله» (اگر در بین دو راهی  عزت و ذلت  قرار گیرم ،ذلت ناپذیرم)

انقلاب اسلامی ایران در سال 57 هم یک «جغرافیای سیاسی» مشترکی با «عصر عاشورا» وآن روز کربلا داشت، به طوری که در شرایطی هر یک ظهور کرده اند که در مقابل یک «نظم ونظام سلطه جهانی» قرار داشتند و امام خمینی (ره) آرمان و هدف انقلاب اسلامی را هدف حسین(ع) و احیای «گفتمان عاشورایی» قرارداد وفرمود: ما هرچه داریم از محرم وصفراست.

- در عصر عاشورا جغرافیای سیاسی این چنین بود که: نظام سلطه به دو بخش تقسیم شده بود :بخش اول ،اقلیتی سلطه گر به سرکردگی «امویان» وبخش دوم، اکثریتی
سلطه
پذیر که یک ملتی بودند منهای 72 تن ازیاران امام درروز عاشورا.

-انقلاب اسلامی هم در شرایطی در بهمن 57 به پیروزی رسید که ، جهان دو سر  داشت که  نظام سلطه جهانی راشکل داده ، چراکه یک سر «جهان ناتو» به سرکردگی آمریکا و سری دیگر «جهان ورشو» به سرکردگی شوروی بود و این نظام استکباری دوسر، دنیا را به دو بخش تقسیم کرده بودند: بخش اول : اقلیتی «سلطه گر» و بخش دوم هم: اکثریتی «سلطه پذیر» که متشکل از ملتهای عالم بود، لیکن امام خمینی(ره) ندای حسینی سرداد که «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» و این ندا و فریاد همان فریاد و پیام امام حسین(ع) درعصر عاشورا بود .

- پیام انقلاب اسلامی ایران که امروز پیام همه ملتهای مسلمان در حوزه «بیداری اسلامی» است همان پیام عرشی عاشورا است که براساس آیه قرآن کریم شکل گرفت که: «لاتظلمون و لا تظلمون» (نه ظلم میکنیم ونه ظلم
می
پذیریم)

-شعار امروز «مرگ بر آمریکا» به منزله نفرت از یک پرچم و یا یک کشور خاص نیست بلکه این شعار نمادین، نمادی است از نفرت و ضدیت با یک «نظام سلطه شبه یزیدی» در دنیا، به سرکردگی آمریکا که می خواهد با ابزار «وتو – ناتو» شرایط را برای تحمیل کشورها وملتها ی عالم در جهت به رسمیت شناختن نظم نوین تک قطبی جهان مبتنی بر «سلطه» و منافع «نظام استکباری» که امروز به «گلوبالیزم آمریکایی» یا به عبارتی «جهانی سازی امریکایی» معروف است، فراهم سازند.

- مایکل لدین (رئیس اسبق بخش شیعه شناسی سازمان اطلاعاتی آمریکا) و فرانسیس فوکویاما (نظریه پرداز ارشد وزارت امورخارجه آمریکا) هر کدام به صورت مشترک نظریه دارند مبنی براینکه  آنچه که مانع نفوذ نظام غربی در جهان اسلام هست موضوع «عاشورا» است .

و این نظریات که تعدادشان صدها مورد است به ما می فهماند که چرا حضرت حسین (ع)فرمود: «انا قتیل العبرات» با اشک ریزی، حسین احیا می شود و باطل ویران. امروز هم راه سالار شهیدان زنده است و همه باید با ریختن «اشک» رنگ کسی رابگیرند که «صاحب اشک» است که اگر حسین(ع) ذبح شد، هدف حسین(ع) ذبح نشود که نشد ونمی شود.

آن جریانی که امروز در ایران اسلامی به دنبال «حذف» نمادهای ضدیت با نظام سلطه جهانی هستند و یا به دنبال ایجاد یک «کمپین» نظری و رسانه ای برای راه اندازی  کارناوال فکری اعتماد به غرب  استکباری می باشند وحتی در این مسیر به تحریف وتقطیع شخصیت امام خمینی (ره) رفتند تا «امام سازی» جدیدی در مقابل «صدای شفاف ولایت فقیه» را آرایش دهند ودر واقع «حاکمیت نظری دوگانه ای» را برنظام اسلامی تحمیل سازند، باید بدانند که:این خط ،جریانی است به نام «مروانسیم نوین» که ظلم پذیر وسلطه پذیر است وآنهم در شرایطی که نظام مقدس جمهوری اسلامی به هیچ وجه به لحاظ اقتدار استراتژیک در حوزه نظامی، امنیتی،تکنولوژیک و... در شرایط «کربلا» یا شرایطی مثل «شعب ابی طالب» نیست؛ بلکه امام  خامنهای فرمودند «ما در شرایط بدر و خیبریم» و این تحلیل امام فقیهمان به معنای اینست که دشمنان ما در راس آمریکا وغرب در شرایط بنی نظیر و شکست هستند و اینچنین هم هست و غرب در شرایط «ریاضت اقتصادی» و «فروپاشی سیاسی» است. امروز در دنیای اسلام در حوزه جغرافیایی «بیداری اسلامی» و حتی فراتر از آن در دنیای «جنبش ضد وال استریت» غربی، شعار نمادین ضدیت ونفرت از نظام سلطه جهانی یعنی «مرگ برآمریکا» به زبانها وگویشهای مختلفی همچون فارسی، اردو، انگلیسی، عربی، اسپانیایی، روسی، فرانسوی و... طنین افکنده است واین به معنای آن است که : «عاشورا» برهم زننده نظام سلطه در جهان شد و می باشد تا جایی که شرایط برای «ظهور» حکومت فراگیر جهانی فرزند آخر الزمان حسین (ع) فراهم گردد.

 « انهم یرونه بعیدا ونراه قریبا»

 

https://shoma-weekly.ir/ZlJRUu