بین الملل

عاشقان حسین(ع) هرگز خسته نمی‌شوند

پیام امروز شما و در مراسم عاشورا این است که ما خسته نمی‌شویم و همچنان شکست ناپذیریم؛ زیرا کسی که حامی و عاشق حسین و زینب سلام‌ا‌‌لله‌علیهمااست هیچ گاه شکست را تجربه نخواهد کرد.
سید حسن نصرالله، دبیرکل حزبالله لبنان بهمناسبت سالگرد شهادت اباعبدالله علیهالسلام در میان عاشقان سیدالشهداء در منطقه ضاحیه رفت و با اشاره به اینکه آلسعود در جنگ علیه یمنیها به صغیر و کبیر رحم نمیکند علت این جنگ را کینه و عداوت وهابی آلسعود از مردم متمدن یمن دانست و تأکید کرد آن زمان که نجد عربستان سرتاسر بیابان بود، ملت یمن دارای علم و تمدن بود.

در ادامه بخشهای منتخب «شما» از این سخنرانی را میخوانید:

مبارزان یمنی پوزه آلسعود را به خاک مالیدهاند

سعودی همیشه درباره یمن چنین تصور میکرد که بخشی از عربستان است که ملت آن باید فرمانبردار و تسلیم اراده‌‌‌ عربستان باشد. علت چنین کینه توزی این است که ملت یمن به میدان میآید تا خواست و ارادهی خود را برای رسیدن به استقلال، آزادی، تصمیمسازی مستقل و برای رسیدن به یمن قدرتمند و عزیز و یمن عزیزی که به لحاظ تاریخی به داشتن علم تمدن شناخته شده است مطرح کنند. آن زمان که «نجد» [عربستان سعودی] سرتاسر بیابان بود ملت یمن از علم و تمدن برخوردار بودند. علت انتقام گیری آلسعود از ملت یمن و علت این جنگ اینهاست.

در آغاز جنگ، مقام معظم رهبری به این نکته اشاره داشتند، من نیز الان به این نکته اشاره میکنم، در مرزهای عربستان، در پادگانها، در کوهستانها و در تپه ماهورها نظامیان عربستان در حال فرارند، واقعیت این است که مجاهدان مبارز یمنی پوزهی آلسعود را در خاک عربستان به خاک مالیدهاند. ما با استفاده از تجربهی مشابه خود، از راهی دور به این برادرانمان میگوییم به خداوند بزرگ اعتماد کنید، به خدای سبحان توکل کنید، سرهایتان را در پناه الهی و قدمهایتان را استوار بر زمین قرار دهید که خدا شما را رها نخواهد کرد بلکه شما را بر این طاغیان متوحش پیروز خواهد کرد.

انتفاضه قدس در قلب مردم فلسطین جای دارد

عنوان دوم مبحث درباره فلسطین است، دربارهی قبله اول ما، سرزمین مقدس ما، که همیشه پناه قلوب ما بوده و هست، فلسطین هر روز بر این نکته تأکید دارد که گزینه واقعی و درست ملتش، انتفاضه است، گزینهی مورد تأییدش انتفاضهی قدس، جهاد، مقاومت و رویارویی با اشغالگران است، بسیاری در پی آن بودند تا وانمود کنند انتفاضه قدس در آغاز سال دومش شکست خواهد خورد و به پایان خواهد رسید اما در روزهای گذشته ثابت شد این انتفاضه در عمق وجدان، عقل و قلب جوانان، مردان و زنان فلسطین لانه کرده است. پیامی که باید آشکار و مفهوم باشد این است که اقدام قهرمانانه و شهادت طلبانه مقاومت در داخل فلسطین اشغالی به اسرائیلیهایی که از مناطق مختلف جهان میآیند تا سرزمین دیگران را غصب کنند میفهماند سرزمین فلسطین برایشان سرزمین شیر و عسل نخواهد بود بلکه سرزمین مرگ، خونریزی و خسران است در نتیجه اسرائیلیهای متجاوز باید بههمراه خانوادههایشان به همان کشورهایی که از آنجا به فلسطین آمدهاند بازگردند، این هدف مقاومت و پیام مقاومت در فلسطین است.

تعارف و چانه زنیهای اسرائیلیها در مناسبتهای مختلف، تاکنون چیزی برای مردم فلسطین و قضیهی فلسطین به دنبال نداشته است. چانه زنی آمریکاییها هم چیزی به دنبال نداشته است، تنها دستاورد آن آفرین گفتن به فردی بود که با آنان چانه زنی کرده است، در مقابل اسرائیل پیوسته از آمریکاییها مدرنترین سلاح، فناوریهای نظامی و دهها میلیارد دلار پول میگیرد، از وتوی آمریکا در شورای امنیت و حمایت بی حد و حصر دولتهای آمریکا بهره میبرد، آنانکه الان پیگیر تحولات هستند میدانند کلینتون و ترامپ در رسانهها بر سر حمایت بی قید و شرط از اسرائیل رقابت میکنند اما فلسطین، مردم فلسطین و مظلومان فلسطین، در مناظرهی نامزدها در آمریکا جایگاهی ندارد. در نتیجه راهی که برخی در پیش گرفتهاند درست نیست، راه درست راه شهدا و مجاهدان است.

ما خسته نمیشویم و همچنان شکست ناپذیریم

دهم محرم امسال در شرایطی برگزار میشود که یکی از شخصیتهای شریف و شجاع حسینی، در شهر خود در منطقه الدراز بحرین در محاصره قرار دارد، اطرافش را جمعیتی از زنان و مردان وفادار با حضور در میدان الفداء و اطراف منزل این شخصیت، و با هدف دفاع از حسین شان یعنی حضرت آیتالله مجاهد شیخ عیسی قاسم گرفتهاند. فردی که در پی محاکمههای صوری و ظالمانه و اتهامات دروغ و بی اساس، آْن هم در کشوری که زندانهایش از علما، رهبران سیاسی، صاحبان اندیشه و جوانان آزادیخواه و مبارز پر شده است و ابتداییترین حقوقبشر در آن مراعات نمیشود، به زندان یا اخراج از کشور تهدید شده است. به مردم بحرین میگوییم صبر پیشه کنید و در راه حقی که قرار دارید استوار باشید زیرا آنان که به شما زور میگویند در مسیر سقوط قرار دارند، این هدف به خواست خدا با تلاش مجاهدان یمنی و با سقوط آلسعود محقق خواهد شد تا همین امر گشایشی را در کار مردم مظلوم بحرین ایجاد کند. در روز دهم محرم، فریاد سر میدهیم تا جهان بهویژه مردم بیدار و آگاه به قضیه بحرین و مظلومیت مردم بحرین مسئولیت خود را بشناسند. برخی در پی محاصره مالی و اقتصادی ما هستند. هفتههای گذشته «دنیس راس»، از بزرگان صهیونیست در دولت سابق آمریکا گفته بود در مقابله با حزبالله، در درجه اول باید در پی مخدوش ساختن چهره حزبالله بود، آنان میخواهند ما را در گرفتاری قرار دهند بههمین دلیل شب و روز در پی مادر شهید، همسر شهید و خواهر شهیدند تا از زبانشان چیزی را که مطلوب آنهاست بشنوند و سپس آن را بزرگنمایی کنند اما تاکنون موفق نبودهاند. پیام امروز شما و در مراسم عاشورا این است که ما خسته نمیشویم و همچنان شکست ناپذیریم؛ زیرا کسی که حامی و عاشق حسین و زینب سلاما‌‌للهعلیهمااست هیچ گاه شکست را تجربه نخواهد کرد.

https://shoma-weekly.ir/JhcQVe